loading...
گالری برتر
کپی مطالب
کپی مطالب این سایت به دلیل نا رضایتی مدیر و نویسندگان از نظر شرعی حرام می باشد. اما در صورت برداشت و کپی مطالب با ذکر منبع یعنی(galerybartar.rozblog.com گالری برتر ایرانیان) کاملا حلال بوده و تمامی مسئولین راضی هستند
amirkia.kiyani بازدید : 170 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

هنگامی که نور زیاد است ماهیچه های مردمک چشم منقبض می شوند تا اندازه آن کوچک شود. این کار مانع از رسیدن نور زیاد به چشم و آسیب به قسمت های داخلی حساس آن می گردد. شبکیه به نور بسیار حساس است.

نور بسیار شدید چشم را خیره می کند و آن چه را که می نگریم بد شکل جلوه می دهد. مردمک چشم با تغییر در اندازه خود، مقدار نوری را که به چشم می رسد کاهش یا افزایش می دهد. نور درخشان سبب یک واکنش عصبی غیر ارادی می شود که توسط مناطقی در مغز میانی کنترل می گردد.

 

ماهیچه حلقوی مردمک در هر دو عنبیه منقبض شده و ماهیچه شعاعی شل می شود، بنابراین قطر مردمک کوچک می گردد. نور ضعیف سبب گشاد شدن مردمک ها می شود و اجازه می دهد تا نور کافی، سلول های شبکیه را تحریک کند.

    قسمت‌های مختلف کره چشم انسان: ۱. زجاجیه ۲. حاشیه دندانه‌دار ۳. ماهیچه مژکی ۴. گردالک‌های مژگانی ۵. مجرای اشلک ۶. مردمک ۷. اتاق جلویی ۸. قرنیه ۹. عنبیه ۱۰. عدسی بیرونی۱۱. عدسی درونی ۱۲. زوائد مژگانی ۱۳. ملتحمه ۱۴. ماهیچه مایل زیرین ۱۵. ماهیچه راست زیرین ۱۶. ماهیچه راست میانی ۱۷. شبکیه ۱۸. صفحه بینایی ۱۹. سخت‌شامه ۲۰. سرخرگ مرکزی شبکیه ۲۱. سیاهرگ مرکزی شبکیه ۲۲. عصب بینایی ۲۳. سیاهرگ حلقوی ۲۴. غلاف پیازی ۲۵. لکه زرد ۲۶. گودی مرکزی ۲۷. صلبیه ۲۸. مشیمیه ۲۹. ماهیچه راست بالایی ۳۰. شبکیه

    

 

 


amirkia.kiyani بازدید : 34 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

تعدادی شبیه سازی پویا به زبان فارسی که توسط دانشگاه کلرادو تهیه شده است را گردآوری کرده ام و در اختیار شما قرار می دهم . از ویژگی های جالب این شبیه سازی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 1- کم حجم          2- پویا         3- ساده و زیبا        4- زبان فارسی       5- قابل درک

این شبیه سازی ها در محیط جاوا اجرا می شوند . دانلود این فایل ها را به همه ی شما توصیه می کنم .

 

 

ادامه مطلب دانلود

 

 

amirkia.kiyani بازدید : 38 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

صاعقه چیست و چگونه به وجود می‌آید؟

فرانكلین برای اولین بار این موضوع را به صورت جدی بررسی كرد. به این منظور، وی و دوستش آزمایش خطرناكی انجام دادند. به فیلم زیر توجّه كنید.



فیلم زیر نیز رعد و برقی را در یك روز بارانی نشان می دهد.



فرانكلین در این آزمایش ثابت كرد كه ابرها دارای بار الكتریكی هستند. به شما توصیه می كنیم كه این آزمایش را انجام ندهید زیرا خطر مرگ شما را تهدید می كند!

فیلم زیر آزمایش مشابهی را كه در آزمایشگاه انجام شده به نمایش می گذارد. در این آزمایش بادبادكی در معرض اختلاف پتانسیل زیاد قرار گرفته است

amirkia.kiyani بازدید : 46 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

تولید الكتریسیته ساكن به طریقه القاء چگونه است؟

ج: مطابق شكل روبرو، میله باردار( S ) را به كره فلزی با پایه عایق نزدیك می كنیم. دراثر نیروی الكتریكی بارهای مثبت و منفی آن از هم جدا می شوند.سپس با تماس كره به زمین توسط انگشت، بارهای منفی آن را تخلیه می كنیم. بعد تماس كره با زمین را قطع كرده و میله ( S )  را از آن دور می نماییم. در كره بار خالص مثبت باقی می ماند. (در صورتی كهبار میله مثبت باشد، بار ایجاد شده در كره منفی خواهد بود).

الف-  هرگاه جسمی را كه دارای بارالكتریكی است به كلاهك یك الكتروسكوپ بدون بار تماس دهید، چه اتفاقی می افتد؟ آیا ورقه طلا از تیغه فلزی دور می شود؟ چرا؟ علت را توضیح دهید.

هر گاه جسمی مثل یک میله ابونیتی با بار منفی را به كلاهك الكتروسكوپ تماس دهیم، در اثر القاء الكتریكی، بارهای مثبت جذب میله شده و در روی كلاهك جمع می شوند و نیز بارهای منفی از میله رانده شده و به روی ورقه طلا و تیغه فلزی می روند. در این حالت تیغه فلزی ورقه طلا را به علت داشتن بارهای همنوع رانده و از خود دور می كند

 

ب- می خواهیم در یك جسم رسانای بدون بار الكتریكی ( یك الكتروسكوپ یا یك كره رسانا) بار الكتریكی القا كنیم. برای انجام این كار یك تیغه پلاستیكی كه دارای بار الكتریكی منفی است در اختیار شما است. مراحل مختلف كار را شرح دهید. اگر به جای تیغه پلاستیكی، تیغه شیشه ای را كه دارای بار مثبت است بكار برید، نوع بار الكتریكی القا شده چهتغییری می كند؟ 

ابتدا تیغه پلاستیكی را كه بار منفی دارد به كلاهك الكتروسكوپ نزدیك می كنیم تا ورقه طلا به اندازه دلخواه از تیغه فلزی دور شود. در همین حال الكتروسكوپ را به وسیله تماس با انگشت در مدت كوتاهی به زمین وصل می كنیم. سپس انگشت را برداشته و تیغ پلاستیكی را از الكتروسكوپ دور می كنیم. ملاحظه می شود ورقه طلا همچنان در حال انحراف باقی می ماند زیرا در الكتروسكوپ بار خالص مثبت ایجاد شدهاست.

اگر همین آزمایش را با تیغه شیشه ای كه بار مثبت دارد انجام دهیم، بار ایجاد شده در الكتروسكوپ منفی خواهد بود.

 

تولید الكتریسیته ساكن به طریقه القاء چگونه است؟

ج: مطابق شكل روبرو، میله باردار( S ) را به كره فلزی با پایه عایق نزدیك می كنیم. دراثر نیروی الكتریكی بارهای مثبت و منفی آن از هم جدا می شوند.سپس با تماس كره به زمین توسط انگشت، بارهای منفی آن را تخلیه می كنیم. بعد تماس كره با زمین را قطع كرده و میله ( S )  را از آن دور می نماییم. در كره بار خالص مثبت باقی می ماند. (در صورتی كهبار میله مثبت باشد، بار ایجاد شده در كره منفی خواهد بود).

 

 

 

روش قبل را با دو كره فلزی نیز می توان انجام داد. در اشكال زیر مراحل انجام این عمل نشان داده شده است: 

با نزدیك شدن میله باردار( با بار منفی) به كره ها، به علت نیروی الكتریكی، بارهای مثبت و منفی كره ها  از هم دور می شوند. سپس كره ها را از هم جدا می كنیم و بعد میله را نیز دور می كنیم. ملاحظهمی شود در كره A بار خالص منفی و در كره B بار خالص مثبت ایجاد می شود.



amirkia.kiyani بازدید : 32 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

انیمیشن رسانایی الکتریکی محلولها

توضیحات:
رسانایی الکتریکی یک محلول به درصد تفکیک یونی و انحلال پذیری ماده حل شونده بستگی دارد . هر چه انحلال پذیری و درصد تفکیک یونی بیشتر باشد ، رسانایی الکتریکی بیشتر خواهد بود .


در این انیمیشن شما می توانید ، رسانایی الکتریکی محلول اسید یا باز یا نمک را در غلظتهای مختلف آزمایش کنید . ابتدا نوع اسید ، باز یا نمک را انتخاب کنید . سپس حجم محلول و غلظت آنرا تعیین کنید و در پایان روی connect کلیک کنید .

نمایش

amirkia.kiyani بازدید : 31 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

پوکی استخوان یا استئوپروز Osteoporosis به معنی کم شدن تراکم استخوان است که بدنبال آن قدرت استخوان کم شده و شکننده میشود و شکننده شدن استخوان موجب میشود احتمال بروز شکستگی در آن بیشتر شود. پوکی استخوان معمولاٌ بتدریج پیشرفت میکند و هیچ علامتی از خود بروز نمیدهد تا وقتی که شکستگی بوجود میاید.

پوکی استخوان میتواند در هر استخوانی از بدن ایجاد شود ولی معمولا در ستون مهره، لگن، مچ دست و دنده ها بیشتر دیده میشود.

برای فهم بهتر پوکی استخوان ابتدا باید بدانیم جنس استخوان از چیست.

بافت استخوان از دو قسمت تشکیل شده
  • یک داربست سه بعدی شبکه مانند از جنس پروتئین که به آن ماتریکس میگویند
  • رسوب کلسیم بر روی این داربست پروتئینی در قالب مولکول های هیدروکسی آپاتیت
     258 2
      پوکی استخوان     بافت استخوانی سالم

 

استخوان یک بافت زنده است. استخوان رگ خونی و سلول زنده دارد. همین زنده بودن است که به آن امکان میدهد رشد کند و خود را ترمیم کند. در طول عمر، بافت استخوانی بدن مرتبا به توسط سلول های خورنده ای که در آن است (به اسم استئوکلاست) جذب شده و در همان حال استخوان جدید به توسط سلول های استئوبلاست بر روی آن جایگزین میشود. به این ترتیب بافت همه استخوان های بدن مرتبا در حال نو شدن است.

در سنین بچگی و جوانی ساخته شدن بیش از جذب شدن است ولی در سنین بالا بیش از اینکه استخوان ساخته شود جذب میشود ولی حتی در شدیدترین حالات پوکی استخوان، بدن از ساخت استخوان جدید دست نمیکشد و فقط مقدار آن کم میگردد. بیشترین مقدار تراکم استخوان در حدود سن بیست سالگی است.

 

هورمون های بدن بر روی پدیده جذب و تولید مداوم استخوان تاثیر دارند. مهمترین هورمون های تاثیرگذار در این روند، هورمون زنانه استروژن و هورمون مردانه تستوسترون و هورمون پاراتیروئید است. در این بین استروژن بیشترین تاثیر را دارد. زمینه های ژنتیکی و تفاوت های فردی هم در جذب و تولید استخوان و در نتیجه نهایی آن یعنی قدرت و تراکم استخوان تاثیرگذار است.

اکثر استخوان های بدن از یک بدنه اصلی تشکیل شده اند که مانند اسفنج مشبک و متخلخل است و به آن استخوان اسفنجی میگویند و روی آن را لایه ای از استخوان سفت و سخت و بدون سوراخ و بدون تخلخل فرا گرفته است که به آن استخوان کورتیکال میگویند. در قسمت کورتیکال، استخوان بصورت لایه لایه و بسیار متراکم است. در بعضی استخوان های بدن قسمت اسفنجی بیشتر است و در بعضی دیگر قسمت کورتیکال. ساختار سه بعدی و مشبک استخوان به این علت ایجاد شده که استخوان در عین محکم بودن سبک هم باشد.

در پوکی استخوان یا استئوپروز تخلخل استخوان اسفنجی بیشتر میشود بطوریکه حفرات داخل آن بزرگتر شده و فاصله بین میله های داربست بیشتر شده و میله های داربست نازکتر میشوند. همچنین قسمت کورتیکال روی استخوان نازک تر میشود.



amirkia.kiyani بازدید : 50 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 


۱-امروزه سن درختان را به این صورت اندازه میگیرند که ابتدا سوراخی به قطر یک میخ معمولی در آن ایجاد می کنند که تا وسط درخت ادامه دارد سپس مایعی شفاف اسم مایع را می توانید از مهندسین کشاورزی بپرسید چون چند نوع است درون آن تزریق می کنند که این مایع بعد از مدتی خشک و سفت شده و آن را از درخت بیرون میکشند لایه های روشن و تیره بر روی آن اثر خود را گذاشته آنها را میشمارند مثل برش درخت و دیدن لایه ها بدینوسیله سن درخت اندازه گیری می شود
 ۲ - با اندازه گیری محیط بدنه درخت. دور بدنه را محاسبه و شعاع آن را بدست می آورند و با توجه به ثابت بودن رشد سالیانه حدود سن درخت را حدث می زنند.

۳-روش تعیین سن درختان:یكی از روشها روشی به نام سونداژ می باشدكه دراین روش حفره ای در تنه درختایجاد شده ویك قطعه از آن را برداشته وحلقه های آنرا می شماریم .

۴-روش دیگر محاسبه قطر ،طول وارتفاع وتعداد شاخه های جانبی می باشد.

ب)غیر زنده

۵-شمردن حلقه های تیره و روشن  درخت  پس از بریدن تنه اصلی

amirkia.kiyani بازدید : 30 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
جام جم: چنانچه احساس می‌کنید که دچار ضعف بنیه شده‌اید و دائم در بدنتان احساس درد دارید به احتمال زیاد زمان آن فرارسیده که با یک آزمایش، سطح کلسیم را در بدنتان چک کنید چرا که ممکن است دچار کمبود کلسیم شده باشید.

می‌دانید چرا به آن می‌گویند مرگ خاموش؟ چون نه دردی دارد و نه هشداری، خودش را تا روزی که ریشه‌دار و بحرانی شود و آن وقت می‌شود دردهای شبانه‌روزی، می‌شود استخوان‌های ترد و دردناک و شکننده، می‌شود پاهای پرانتزی و ناتوان از راه رفتن، می‌شود کوتاهی قد و خمیدگی نشان نمی‌دهد. شما هم از پوکی استخوان می‌ترسید؟ نگران نباشید، ما می‌توانیم با رفتارهای تغذیه‌ای درست راهش را سد کنیم یا اگر آمده است دست‌کم کنترلش سازیم.

تا دشمنتان را بخوبی نشناسید نمی‌توانید با او مبارزه کنید، بنابراین اگر می‌خواهید علیه پوکی استخوان کاری انجام دهید باید اول درباره‌اش اطلاعات کسب کنید! پوکی‌استخوان با نام علمی آن استئوپروز، ‌بیماری شایع میان زنان است که در تعریفی ساده می‌توان آن را کم شدن تراکم استخوان‌ها تعریف کرد. این کم شدن تراکم استخوان‌ها گاهی در حدی است که استخوان‌ها در دوره سنی (معمولا سالمندی) با کمترین ضربه‌ای شکسته می‌شوند.

این بیماری در سالمندان شایع‌تر است، اما تنها علت آن سالمندی نیست. ژن‌ها، یائسگی، رژیم تغذیه یا نامناسب کم‌تحرکی در زندگی مدرن، تماس کم با نور خورشید و حتی مصرف برخی دارو‌ها هم می‌توانند سبب‌ساز پوکی‌استخوان شوند. ‌ اما پزشکان می‌گویند دلیل اینکه چنین بیماری در زنان ایرانی شیوع قابل توجهی دارد، اولا در وهله اول عادت نداشتن به تحرک و ورزش و در وهله دوم بی‌توجهی آن‌ها به رژیم‌های غذایی پرکلسیم است و به عبارتی دیگر بیشتر زنان ایرانی با الگوی صحیح زندگی که می‌تواند سلامت آن‌ها را تامین کند، بیگانه‌اند. همین مشکل سبب شده است سن ابتلا به این بیماری نیز کاهشی چشمگیر داشته باشد و حالا پزشکان مراجعان جوانی دارند که فرآیند پوک شدن استخوان‌ها در آن‌ها آغاز شده است.

مکمل بله؟ مکمل نه؟

اگر یادتان باشد پیش‌تر در همین صفحه برایتان شرح داده بودیم که مکمل‌ها را نباید بی‌حد و حساب خورد و زیاده‌روی در مصرف آن‌ها نیز می‌تواند دردسرساز باشد و عوارض خطرناکی در پی داشته باشد. از طرفی خوردن مکمل‌های کلسیم در شرایطی که بدن واقعا کمبود کلسیم داشته باشد، می‌تواند مشکل کمبود کلسیم‌ را رفع کند و مانع از پوکی‌استخوان‌ در آینده شود. اما از کجا می‌شود فهمید چه وقت نیاز به استفاده از مکمل‌های کلسیم است؟

براساس گزارشی از سایت مروج سلامتی «هلث آپ»، ‌ چنانچه احساس می‌کنید که دچار ضعف بنیه شده‌اید و دائم در بدنتان احساس درد دارید به احتمال زیاد زمان آن فرارسیده که با یک آزمایش، سطح کلسیم را در بدنتان چک کنید چرا که ممکن است دچار کمبود کلسیم شده باشید.

کلسیم یک ریزمغذی حیاتی در بدن است که به انقباض و انبساط عضلات کمک می‌کند.
همچنین رژیم غذایی غنی از کلسیم برای داشتن استخوان‌ها، دندان‌ها و بافت‌های نرم سالم ضروری است. برای جبران کمبود کلسیم و مشکلات مرتبط با آن، معمولا قرص‌های مکمل کلسیم تجویز می‌شود که البته مصرف این مکمل‌ها باید زیر نظر پزشک‌ متخصص باشد.

بهترین ریزمغذی‌ها برای تقویت استخوان‌ها

۲ ماده کلیدی برای کمک به رشد و تقویت استخوان‌ها، کلسیم و فسفر هستند.

علاوه بر این دو ماده معدنی مهم، مصرف سایر ویتامین‌ها، ریزمغذی‌ها، پروتئین‌ها و املاح معدنی نیز به مقدار کمتر و در حد متعادل برای حفظ سلامت و تقویت استخوان‌ها ضروری است. برای دستیابی به این هدف، داشتن برنامه غذایی مناسب در تمام گروه‌های سنی حیاتی است. توجه به این نکته بویژه در زنان پس از رسیدن به سن ۳۰ سالگی که تراکم استخوان‌ها بتدریج کاهش می‌یابد، بسیار حائز اهمیت است.

آیا پوکی با یائسگی نسبتی دارد؟

آمار‌ها نشان می‌دهد زنان در طول ۵ سال نخست یائسگی ۱۰ درصد از تراکم استخوانی خود را از دست می‌دهند و نکته هشداردهنده این است که این تحلیل استخوانی، بدون هیچ علامت ابتدایی رخ می‌دهد.

بیماری را درک کنید

شکستگی‌های استخوانی ناشی از این بیماری بسیار دردناک است و به کندی بهبود پیدا می‌کند و در برخی شرایط حاد‌تر، این شکستگی‌ها به ضعف دائمی استخوان‌ها و مفاصل منجر می‌شود. علاوه بر این، داروهایی که برای درمان پوکی استخوان استفاده می‌شوند اغلب با درد، واکنش‌های آلرژیک و مشکلات معده‌ای همراه هستند. از این‌رو تنها راه موثر برای پیشگیری، دنبال کردن یک الگوی زندگی پرتحرک، سالم و همچنین رعایت کردن یک رژیم غذایی مناسب است.

 

amirkia.kiyani بازدید : 27 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

عکاسی ماکرو یا بزرگ‌نمایی بهترین شیوه و تکنیک برای عکسبرداری از سوژه‌های بسیار کوچک است. این شیوه ماکروگرافی (Macrography) نیز نامیده می‌شود. عکاسی ماکرو در اصل نوعی عکاسی از نمای نزدیک است. یک تصویر ماکرو تصویری است که اندازه سوژه در آن روی نگاتیو یا گیرنده تصویر (Image Sensor) به اندازه معمول آن در طبیعت یا بزرگ‌تر از آن باشد. برای انجام عکسبرداری به شیوه ماکرو نیازمند تجهیزات خاص و ویژه‌ای هستیم که از آن جمله می‌توان به لنزهای مخصوص اشاره کرد.

 

لنزهای مناسب برای عکاسی ماکرو معمولا به صورتی خاص طراحی شده‌اند تا بدون هیچ مشکلی و تا حدامکان به سوژه نزدیک شده و در عین حال تغییری نیز در شکل تصویر ایجاد نکنند. این روزها دوربین‌های عکاسی بویژه انواع دیجیتالی خود از گزینه‌هایی مرتبط با عکاسی ماکرو بهره می‌برند که کار را بسیار ساده‌تر کرده و در عین حال چیزی از زیبای و قدرت اعجاز این شیوه عکاسی نکاسته است.

 

عکاسی ماکرو دیدی تازه به جهان پیرامون ماست و آن چیزهایی را که تاکنون از دید بشر پنهان مانده به شکلی واضح‌تر عیان کرده نشان می‌دهد. این فناوری اعجاب برانگیز بوده و همان چیزی است که هر عکاسی می‌بایست امتحان کند. بدین صورت یک عکاس حرفه‌ای که هنوز این وادی را نیازموده ناگهان خود را در جهانی مملو از شگفتی خواهد یافت که قطعا تا مدتی او را تحت تاثیر قرار داده و مسحور می‌نماید.

 

در ادامه این مطلب تعدادی عکس دیدنی که بااین شیوه تهیه شده‌اند را برای شما عزیزان آماده کردیم که قطعا الهام بخش شما بوده و تشویق‌تان خواهد کرد که خود نیز دست به کار شده و عکاسی بزرگ‌نمایی را حتی برای یک بار هم که شده امتحان کنید. صرفنظر از اینکه موضوع عکاسی شما گلبرگ‌های گل باشد یا دنیای حشرات، مسئله در این نکته خلاصه می‌شود که هر چیزی اکنون ارزش نگاهی از نمای نزدیک را خواهد داشت. از مشاهده تصاویر لذت برده و فراموش نکنید نظرات و دیدگاه‌های‌تان را با ما هم در میان بگذارید.

 

www.ROZANEHONLINE.com

 

www.ROZANEHONLINE.com

 

amirkia.kiyani بازدید : 34 سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

این خودرو به طور همزمان در پکن، لندن و نیویورک معرفی شد. چنین اقدامی از سوی ب ام و جسورانه تلقی می شود زیرا صنعت خودروسازی با کاهش بی سابقه تقاضا در اروپا رو به روست. به علاوه مصرف کنندگان به علت قیمت و کارآیی خودروهای الکترونیکی چندان مجذوب آن نشده اند. سی و چهار هزار و نهصد و پنجاه یورو قیمت اولیه خودرو «آی تری» است.



amirkia.kiyani بازدید : 111 سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
کاغذ الکترونیکی جدید موسوم به "i2R e-Pape" در مرکز پژوهش فناوری صنعتی تایوان تولید شده است.

فقط با فشار یک دکمه، کاغذ را می‌توان پاک و مجدد از آن استفاده کرد. گرچه تاکنون نمونه‌های دیگری از کاغذ الکترونیکی تولید شده، اما محققان می‌گویند کاغذ جدید تنها نمونه‌ای است که می‌توان از آن در چاپگرهای گرمایی استفاده کرد. همچنین طرز استفاده از کاغذ الکترونیکی بیشتر به نحوه استفاده از کاغذ معمولی شباهت دارد. کاغذ جدید نیازی به الکترودهای الگو یافته ندارند و بسیار سبک‌، نرم و قابل استفاده مجدد است.

بر اساس اطلاعاتی که از این محصول برروی سایتها منتشر شده، برای تهیه این کاغذ الکترونیکی با ضخامت 0.123 میلی‌متر، یک لایه کریستال مایع کلستریک که ساختار آن مشابه مولکول‌های کلسترول است، روی یک فیلم پلاستیکی قرار داده شده است.

استفاده از کریستال مایع این مزیت را دارد که در آن نیازی به تاباندن نور نیست و با استفاده از تجهیزات ساده می‌توان رنگ‌های آبی، قرمز و سبز را تولید کرد. از این نظر نیز کاغذ برای استفاده در تابلوها یا پوسترها ایده‌آل است.

کاغذ الکترونیکی جدید 260 بار امکان پاک شدن و بازنویسی دارد، اما دانشمندان امیدوارند این ظرفیت را تا دو سال دیگر به 500 بار برسانند. زمینه لازم برای تولید انبوه این کاغذ نیز فراهم شده و اولین نمونه‌های آن احتمالا تا دو سال دیگر به بازار عرضه خواهد شد.

کاغذی که می توان 260 بار استفاده کرد!

 

amirkia.kiyani بازدید : 37 سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

خبرآنلاین: «ایپو» حیوان بسیار نادری است که از یک پدر «گور خر» (zebra) و مادر «خر» (donkey) به دنیا آمده است.

 به نقل از دیلی میل، همان طوری که در تصاویر می بینید، ایپو هم شبیه گورخر است و هم شبیه خر که به گفته سرنا آگلیه تی تنها حیوان از این دست در ایتالیا به شمار می رود.

 حیوانات نادر دیگری نیز در این رسته جای می گیرند از جمله زورس Zorse که ترکیبی از گور خر نر با اسب ماده است که در نوع خود بی نظیر است.
amirkia.kiyani بازدید : 40 سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

یعنی تلویزیون شگفت انگیز ۸۵ اینچی با رزولوشن ۸ میلیون پیکسل، بزرگترین تلویزیون جهان را ساخت. به گزارش خبرنگار سامسونگ، ارائه تلویزیونی با کیفیت چهار برابر فول اچ دی (UHD) در سال ۲۰۱۳ به امری ضروری از سوی شرکت سامسونگ تبدیل شده است. این تصمیم استراتژیک منجر به تولید و ارائه تلویزیون شگفت انگیز S9 شد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


شرکت سامسونگ با ارائه محصول S9
حالت قرار گرفتن این تلویزیون عظیم الجثه به صورتی است که شناور بودن را تداعی می کند. طرح این تلویزیون Timeless نام دارد که سازندگانش این نام را نشان از بی همتا بودن طراحی این تلویزیون در همه زمان ها و در میان تمامی تلویزیون های دیگر می دانند.

در این تلویزیون که بزرگترین تلویزیون جهان است، صفحه نمایش عظیم ۸۵ اینچی که یک اینچ از تمامی بزرگترین تلویزیون های برندهای دیگر، بزرگتر است خودنمایی می کند. طراحی قاب این مدل، زیبا و فوق باریک است که تا به حال توسط هیچ شرکتی بدینگونه ارائه نشده و استانداردهای زیبای به کاربرده شده در ساخت و لوکس بودن طراحی تلویزیون S9 برای اولین بار است که در دنیا به نمایش گذاشته می شود.


amirkia.kiyani بازدید : 36 سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

سریع ترین رایانه جهان که همانند مغز انسان کار می کند


به تازگی گروهی از محققان و دانشمندان به دور هم جمع شده اند تا سریع ترین رایانه جهان را که قادر است همانند مغز انسان فعالیت کند ، طراحی نمایند. این پروژه که Human Brain Project یا پروژه مغز انسان نام دارد در یک کنفرانس در کشور سوییس معرفی شد. این پروژه شامل ۱۳۵ موسسه و نهادهای دولتی می باشد و بودجه آن نیز ۱٫۶ میلیارد دلار است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در حال حاضر مغز انسان پیچیده ترین ماشین زیستی به شمار می رود. هم چنین رایانه ای که قرار است از روی مغز انسان ساخته شود حدود ۱۰۰۰ برابر سریع تر از رایانه های فعلی خواهد بود. قسمت اول این پروژه مربوط به درک بیشتر ساختار مغز می باشد که از حدود ۱۰ سال قبل در جریان است. جالب است بدانید شرکت های مطرح در زمینه فناوری همانند اینتل و IBM نیز در این پروژه مشارکت دارند.

amirkia.kiyani بازدید : 37 سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

موبایل تاشو می‌خواهید؟! موبایل تاشوی سامسونگ را بخرید!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


پس از این همه سال تحقیق و توسعه، صفحه نمایش‌های انعطاف پذیر ممکن است به زودی، تبدیل به عضو جدا ناپذیری از زندگی روزمره و موبایلی ما شوند. صفحه نمایش‌هایی که دیگر خیال شما را از بابت شکسته شدن و ترک برداشتن در اثر بی احتیاطی در حین نگه‌داری تلفن همراه‌تان، راحت خواهند کرد. در حال حاضر نیز شایعه شده که می‌توانیم اولین گوشی هوشمند تاشو و انعطاف پذیر را از سوی سامسونگ در ماه جاری میلادی، شاهد باشیم. حتی این شایعه، بارها و بارها و به صورت غیر مستقیم از سوی سامسونگ تایید شده است.

همچنین به‌تازگی اسناد جدیدی منتشر شده که برخی از مشخصات سخت افزاری گوشی هوشمند تاشوی سامسونگ را فاش کرده است. این گوشی از یک صفحه نمایش 4.7 اینچی با وضوح تصویر 1280*720 پیکسل، بهره می‌برد. تلفن همراه تاشوی سامسونگ که اولین تلفن تاشو در نوع خود خواهد بود، از یک قلب تپنده چهارهسته‌ای همراه با 2 گیگابایت رم استفاده می‌کند و علاوه بر این مشخصات خوب، یک دوربین 8 مگاپیکسلی را با فلاش دوگانه LED، در خود جای داده است.

سیستم عامل در نظر گرفته شده برروی این گوشی هوشمند عجیب و غریب، اندروید4.3 بوده و تاکنون اطلاعاتی که نوع باتری این تلفن هوشمند را مشخص نمایند، منتشر نشده است. متاسفانه تاکنون هیچ تاییدیه رسمی از سوی سران کمپانی دوست داشتنی سامسونگ ( با اون گوشی‌های فضاییش!) مبنی بر صحت این ادعا، وجود نداشته ولی مشخصاتی که از سوی منبع ناشناس خبر برای گوشی انعطاف پذیر سامسونگ ذکر شده با توجه به قدرت و توانمندی گوشی‌های هوشمند امروزی، چندان دور از ذهن نبوده و شاید رنگ حقیقت به خود بپوشاند!

amirkia.kiyani بازدید : 33 سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

میهن استار: زمانی که درباره لامپ صحبت می کنیم، اولین چیزی که به ذهنمان می رسد لامپ استاندارد با یک حباب جامد است. دانشجوی طراح آلمانی، سیمون فرامباخ خالق لامپی است که برداشت و ادراک شما را از آنچه یک لامپ باید باشد و انجام دهد به چالش می کشد.

این لامپ نیز درست مثل هر لامپ دیگری عمل می کند، تنها فرقش این است که حباب اون از فوم پلی اورتان نرم ساخته شده، بطوری که احساس می کنید بیشتر شبیه بالش است تا یک حباب لامپ سنتی. “ایده طراحی لامپی که به واسطه حباب عجیب و غریبش، کل قابلیت های آن نیز دگرگون می شود، اولین نکته جالب توجهی بود که ذهن من رو به چالش کشید.

برای من خیلی جالب است که واقعا چطور یک تغییر کوچک (حباب انعطاف پذیر) می تواند مفهوم کلی محصولی که ما را احاطه کرده است تغییر دهد.” تازه، اگر شما نگران حفظ محیط زیست هستید پس قطعا باید Everbuying LED lights را برای روشنایی خانه تان امتحان کنید!

چراغی به نرمی یک بالش + تصاویر

amirkia.kiyani بازدید : 38 سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 نظرات (0)


اخبار,اخبار علمی ,اشعه فرابنفش

 

اخبار علمی - موفقیت محققان کشور در ساخت جاذب قوی پرتو فرابنفش

محققان کشورمان با استفاده از روشی ساده و ارزان، موفق به ساخت نانوساختارهای دوبعدی مختلف اکسیدروی شده‌اند که این روش قابلیت کنترل اندازه و ساختار محصول نهایی را به راحتی امکان‌پذیر می‌کند.

 نانوساختارهای اکسیدروی، زیست‌سازگار و ایمن هستند و می‌توانند در کاربرد‌های پزشکی به راحتی به کار گرفته شوند. از نظر جذب اشعه فرابنفش نیز، دارای کاربرد‌های ویژه‌ای هستند و می‌توان از آن‌ها در ساخت پماد سوختگی و کرم‌های ضد آفتاب، بعنوان جذب کننده قوی پرتو فرابنفش استفاده کرد.

 

از کاربرد‌های دیگر اکسیدروی‌ می‌توان به استفاده‌های آن در سلول‌های خورشیدی و حسگر گاز‌هایی از قبیل آمونیاک، ازن، منوکسیدکربن و هیدروژن و تولید فتوکاتالیست‌ها برای حذف آلودگی‌های محیط زیست اشاره کرد.

amirkia.kiyani بازدید : 30 سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

آیا میدانید: اگر سر پرگار گیج برود بیضی می‌کشد!؟

آیا میدانید: جاده چالوس از خود چالوس معروف تره!؟

آیا میدانید: نه کوه به کوه می رسه ، نه آدم به آدم !؟

آیا میدانید: ته خیار سرشار از ویتامین حقیقت است ؟

آیا میدانید: روغن مار ۱۰۰% گیاهی به فروش میرسد !؟

آیا میدانید: اگر تانک رو تو دنده روشن کنین، شلیک میکنه!؟

آیا میدانید: ته بستنی قیفی میهن تکه ای از بهشت است !؟

آیا میدانید: واژه “آی کیو” مخفف عبارت “اینترنشنال کودن” میباشد!؟

آیا میدانید: اگر هندزفری رو اتو هم بکشیم بعد دو دقیقه گره می خوره!؟

آیا میدانید: شبی که قهر کنی و شام نخوری درازترین شب سال است!؟

آیا میدانید: این روزا خریدن آدما راحت تر از خریدن گوشت و مرغ و برنجِ  !؟

آیا میدانید: ۱ هفته رژیم حرفه ای شما با ۱ ساعت پرخوری بر می گرده !؟

آیا میدانید: دکمه آسانسورو پشت هم تند تند بزنی‌ آسانسور زودتر نمیاد!؟

آیا میدانید: فقط یه ایرانی میتونه هرچی افتاد زمین با فوت ضدعفونی کنه!؟

آیا میدانید: اگه تو مسیری هستی که ترافیک نیست ، قطعاً اشتباه اومدی !؟

آیا میدانید: ۶ روز اول بعد از تعطیلات آخر هفته همیشه سخت ترین روزهان !؟



amirkia.kiyani بازدید : 128 پنجشنبه 16 آبان 1392 نظرات (0)

این موس در هوا پرواز می کند


این یک موس بی سیم است که توسط ودیم کیباردین طراحی و ساخته شده است.شامل یک پد بوده و موس روی هوا روی یک حلقه مغناطیسی معلق است.
یکی از دلایل طراحی این نوع موس جلوگیری از سندرم Median nerve palsy  است که برخی کاربران بدان دچار شده و این نوع موس می تواند جلوی چنین بیماری را بگیرد.

(یکی از علائم این بیماری فشار روی عصب میانی دست است که درد به مچ دست هنگام کار با کامپیوتر منتقل می کند و منجر به کرختی احساس سوزن سوزن شدن دست و آسیب عضلانی به انگشتان دست می شود)

amirkia.kiyani بازدید : 40 پنجشنبه 16 آبان 1392 نظرات (0)
 این زن هنرمند با الهام از ایده داشتن یک دیوار زنده در منزل "صفحه زنده" را طراحی کرده تا سیستم مزرعه خودآبیاری‌کننده خانگی را ارائه دهد.

این صفحه شامل مجموعه‌ای از پوسته‌های محافظ‌ بیضوی‌شکل کوچک است که از تنه مرکزی گسترده می‌شوند و پمپ آبیاری توزیع‌کننده آب به هر گیاه را پنهان می‌سازند.

سیستم ارائه‌شده از فناوری هیدورپونیک عمودی استفاده می‌کند که به افراد امکان خلق باغچه شهری در منزل خود را می‌دهد و فرایند پروش گیاهان را بسیار آسان می‌کند.باغبانی هیدورپونیک یکی از فعالیت‌های پایدار و کارآمد از لحاظ انرژی در جهان امروز است.

سیستم هیدورپونیک عمودی که در صفحه زنده تعبیه شده، از شیوه‌ای ساده بهره می‌برد که گیاهان را بدون نیاز به خاک تغذیه می‌کند.پمپ از لحاظ انرژی کارآمد، آب را از مخزن آب مرکزی به بالاترین بوته گیاه می‌برد و نیروی جاذبه نیز آب را به پایین‌ترین بوته تحویل می‌دهد.به منظور محافظت از ریشه‌های گیاه، صخره‌های رسی می‌توانند در بخش زیرین محافظ‌ها تعبیه شوند.

به این دلیل که سیستم از خاک استفاده نمی‌کند، از بسیاری از بیماری‌ها ناشی از خاک اجتناب می‌شود.این مجموعه همچنین امکان رشد سریع گیاه را فراهم می‌کند و خود تروف تاکید دارد که سامانه وی قادر به تولید میوه‌های بزرگتر و سبزیجاتی از قبیل گوجه‌فرنگی و فلفل‌دلمه است.

افزون بر این، صفحه زنده امکان دسترسی آسان کاربران به مخزن معکوس آب را فراهم می‌کند، بنابراین آن‌ها می‌توانند سطوح آب را بررسی کرده، میزان pH را بیازمایند و همچنین مواد مغذی را برای سالم نگه‌داشتن گیاه به سیستم بیافزایند.علاوه بر منازل، می‌توان از صفحه‌زنده در دفاتر کار، کافه‌ها و نواحی زنده استفاده کرد.

amirkia.kiyani بازدید : 34 پنجشنبه 16 آبان 1392 نظرات (0)

سوکت پنجره ای که انرژی خورشیدی ایجاد می کند

سوکت پنجره ای,کاربرد سوکت پنجره ای,سوکت پنجره ای چیست

سوکت پنجره ای که انرژی خورشیدی ایجاد می کند
تولید انرژی الکتریسیته بوسیله سوخت های فسیلی روشی قدیمی گشته است. انرژی خورشیدی انرژی آینده است. با آه وکیاهو سانگ مفهوم سوکت پنجره ای را طراحی نموده اند. آنچه بواقع یک شارژر خورشیدی کوچک است که می تواند به شیشه پنجره متصل شود.
پنل شیشه ای در نور خورشید قرار می گیرد و می تواند 1000mAh یک باطری را شارژ نماید. یک خروجی الکتریکی در پیشنه هر وسیله همچون یک گوشی یا هر گجت کوچک وجود دارد که به پریز متصل می شود و شارژ مجدد می گردد.

سوکت پنجره ای,کاربرد سوکت پنجره ای,سوکت پنجره ای چیست

این باطری به 10 ساعت زمان نیاز دارد تا بتواند انرژی لازمه را برای شارژ سایر وسایل برقی کسب نماید. شما هنگامی که صبح بیدار می شودید و آماده می شوید که بر سر کار بروید می توانید سوکت پنجره ای را به پنجره متصل نموده و غروب که به خانه باز می گردید سوکت پنجره ای انرژی لازمه را جذب نموده و آماده بهینه سازی سایر وسایل برقی است.

این وسیله می تواند راه حل خوبی برای افرادی باشد که در طول شب قطعی برق دارند و به انرژی های جایگزین برای رفع مشکلات قطعی برق نیاز دارند.

amirkia.kiyani بازدید : 28 پنجشنبه 16 آبان 1392 نظرات (0)

آتش راه جديد براي شارژ موبايل!

شارژر موبايل,شارژ موبایل با آتش,ابزار VOTO

آتش راه جديد براي شارژ موبايل!
دانشمندان ابزار جدیدی طراحی کرده‌اند که آتش را به یک منبع نیرو برای تلفن‌های همراه تبدیل می‌کند.بنابراین هر جا آتش وجود داشته باشد، تمدن مدرن نیز خواهد بود.

amirkia.kiyani بازدید : 28 پنجشنبه 16 آبان 1392 نظرات (0)

تولید قلم دیجیتالی برای گوشزد کردن اشتباهات املایی

قلم دیجیتالی,اختراع قلم دیجیتالی,کاربرد قلم های دیجیتالی

تولید قلم دیجیتالی برای گوشزد کردن اشتباهات املایی


2 مخترع آلمانی یک قلم دیجیتالی ساخته اند که می تواند اشتباهات را در متنی که با دست نوشته می شود، تشخیص دهد.قلم دیجیتالی لرن‌استیفت می تواند اشتباهات در حروف نوشتاری و دستورزبانی را با لرزش به کاربر خود نشان دهد.

amirkia.kiyani بازدید : 33 پنجشنبه 16 آبان 1392 نظرات (0)

میکروفونی که امواج صوتی را می‌بیند!

میکروفون‌,میکروفون‌ فوق حساس,اختراعات جدید

دانشمندان لابراتوار MiNaLab میکروفون‌ فوق ‌حساسی طراحی کرده‌اند که قادر به "دیدن" منبع صوت است.
با تکنولوژی به‌کار رفته، میکروفون جدید قادر به "دیدن" منبع صدا، گیراندازی صدای شخصی که صحبت‌ می‌کند و فیلترکردن سایر منابع صوتی اتاق است.
این ابداع مملو از ابزار میکروالکترونیکی است اما چیزی که آن را متمایز می‌کند یک حسگر موقعیت نوری با قطر یک میلیمتر است.

amirkia.kiyani بازدید : 26 پنجشنبه 16 آبان 1392 نظرات (0)

 

http://tanzkadeh.ir/wp-content/uploads/2013/09/174106.jpg

 

ساخت باریک ترین صفحه کلید جهان

دانشمندان دانشگاه کمبریج صفحه کلیدی ساخته اند که ضخامتی برابر با یک برگ کاغذ دارد و هر بخش از آن می تواند به یک سطح حساس قابل لمس تبدیل شود.

این صفحه کلید کم مصرف با استفاده از فناوری بی سیم به همراه صفحات الکترونیکی قابل چاپ و قابل انعطاف ساخته شده است. سطح این صفحه کلید طوری ساخته شده که با نوعی قلم که قابلیت تشخیص دست خط را دارد نیز می تواند مورد استفاده قرارگیرد.

سازندگان این دستگاه گفتند: این صفحه کلید می تواند برای افزایش مناطق حساس به لمس در تبلت ها و گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار گیرد. در صورت استفاده از این صفحه کلید در این وسایل هوشمند، کاربران می توانند از یک صفحه کلید کامل در اندازه بسیار نازک برای نوشتن پیام بر روی تلفن همراه خود استفاده کنند.

این صفحه کلید را می توان به پوشش محافظتی برای استفاده در تبلت مجهز کرد. همچنین می توان در آن مناطق لمسی بزرگی ایجاد کرد تا برای استفاده بر روی رایانه های رومیزی نیز استفاده شوند.
سطح نازک این صفحه کلید به منظور بهینه سازی فناوری این بلوتوث هوشمند، به صورت بی سیم به یک تراشه (CSR۱۰۱۰) جدید متصل شده است.

این صفحه کلید در حال حاضر امکان اتصال به گوشی های هوشمند و تبلت های اپل و همچنین رایانه های شخصی را دارد. سازندگان این دستگاه در روز جمعه آینده از این صفحه کلید در نمایشگاه (IFA) برلین رو نمایی خواهند کرد.

amirkia.kiyani بازدید : 36 پنجشنبه 16 آبان 1392 نظرات (0)

سیستمی جدید در پارک کردن ماشین‌ها، این سیستم پارکینگ زیرزمینی با نام Cardok شناخته شده است. سیستم این پارکینگ هیدرولیک می‌باشد، این سیستم مناسب باغ‌ها می‌باشد و همچنین صرفه‌جویی در فضا و امنیت بهتر می‌باشد با هم تصاویر این سیستم را مشاهده می‌کنیم…

 

 

amirkia.kiyani بازدید : 34 پنجشنبه 16 آبان 1392 نظرات (0)

[تصویر:  162307_486.jpg]

 

اگر می خواهید از فیلم هایی که دانلود کرده اید یک محافظت تمام عیار بکنید، باید هارد پرتابل جدید

شرکت ioSafe را بخرید. این هارد دیسک به طور کامل با یک غلاف ضد گلوله فلزی پوشانده شده و

مدل تیتانیومی آن می تواند بیش از ۲ تن وزن را روی خودش تحمل کند. در کنار آن تا سه متر زیر آب

amirkia.kiyani بازدید : 27 پنجشنبه 16 آبان 1392 نظرات (0)

موبایل تاشو می‌خواهید؟! موبایل تاشوی سامسونگ را بخرید!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


پس از این همه سال تحقیق و توسعه، صفحه نمایش‌های انعطاف پذیر ممکن است به زودی، تبدیل به عضو جدا ناپذیری از زندگی روزمره و موبایلی ما شوند. صفحه نمایش‌هایی که دیگر خیال شما را از بابت شکسته شدن و ترک برداشتن در اثر بی احتیاطی در حین نگه‌داری تلفن همراه‌تان، راحت خواهند کرد. در حال حاضر نیز شایعه شده که می‌توانیم اولین گوشی هوشمند تاشو و انعطاف پذیر را از سوی سامسونگ در ماه جاری میلادی، شاهد باشیم. حتی این شایعه، بارها و بارها و به صورت غیر مستقیم از سوی سامسونگ تایید شده است.

همچنین به‌تازگی اسناد جدیدی منتشر شده که برخی از مشخصات سخت افزاری گوشی هوشمند تاشوی سامسونگ را فاش کرده است. این گوشی از یک صفحه نمایش 4.7 اینچی با وضوح تصویر 1280*720 پیکسل، بهره می‌برد. تلفن همراه تاشوی سامسونگ که اولین تلفن تاشو در نوع خود خواهد بود، از یک قلب تپنده چهارهسته‌ای همراه با 2 گیگابایت رم استفاده می‌کند و علاوه بر این مشخصات خوب، یک دوربین 8 مگاپیکسلی را با فلاش دوگانه LED، در خود جای داده است.

سیستم عامل در نظر گرفته شده برروی این گوشی هوشمند عجیب و غریب، اندروید4.3 بوده و تاکنون اطلاعاتی که نوع باتری این تلفن هوشمند را مشخص نمایند، منتشر نشده است. متاسفانه تاکنون هیچ تاییدیه رسمی از سوی سران کمپانی دوست داشتنی سامسونگ ( با اون گوشی‌های فضاییش!) مبنی بر صحت این ادعا، وجود نداشته ولی مشخصاتی که از سوی منبع ناشناس خبر برای گوشی انعطاف پذیر سامسونگ ذکر شده با توجه به قدرت و توانمندی گوشی‌های هوشمند امروزی، چندان دور از ذهن نبوده و شاید رنگ حقیقت به خود بپوشاند!

حمایت از گالری برتر ایرانیان


لگوی وبلاگ



تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کدام کمپانی خارجی محصولات بهتری را تولید میکند؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 572
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 39
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 235
  • بازدید ماه : 727
  • بازدید سال : 5,782
  • بازدید کلی : 37,907