loading...
گالری برتر
کپی مطالب
کپی مطالب این سایت به دلیل نا رضایتی مدیر و نویسندگان از نظر شرعی حرام می باشد. اما در صورت برداشت و کپی مطالب با ذکر منبع یعنی(galerybartar.rozblog.com گالری برتر ایرانیان) کاملا حلال بوده و تمامی مسئولین راضی هستند
amirkia.kiyani بازدید : 69 پنجشنبه 08 خرداد 1393 نظرات (2)

پل,زیباترین پل های جهان,شگفت انگیز ترین پل های جهان

 نگاهي به 10 پل زيبا و شگفت انگیز در جهان
پل‌سازی، می‌تواند علاوه بر مهارت مهندسی سازنده‌اش، ذوق و زیبایی‌شناسی او را هم به نمایش بگذارد. مهندس سازنده می‌تواند با توجه به اقلیم و محیط کار، در طراحی پلی متناسب با طبیعت محیط طراحی نماید و زیبایی طبیعی محیط را با سازه‌ی خود بر هم نزند. بر همین اساس، هستند پل‌هایی که نه تنها وظیفه‌ی نقل و انتقال را بر عهده دارند، بلکه سازه‌هایی زیبا و چشم‌نواز را ایجاد نموده‌اند و به‌خوبی با محیط خود ترکیب شده‌اند. برخی از این پل‌های زیبا را در این پست می‌بینیم.


پل راکوتز، آلمان

 

پل,زیباترین پل های جهان,شگفت انگیز ترین پل های جهان


این پل در سال ۱۸۶۰ در کروملائوی آلمان ساخته‌شد. برای ساخت این پل که به «پل شیطان» نیز معروف است، از سنگ بازالت استفاده شده. امروزه، این پل برای استفاده‌ی عمومی کاربرد ندارد. ببینید که حالت نیم‌دایره‌ای پل، در بازتاب نقشش بر آب مانند حلقه‌ای زیبا به نظر می‌رسد.

 

amirkia.kiyani بازدید : 46 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

بنای ارگ جلال آباد در کیلومتر 18 جاده زابل هیرمند، در فاصله 600 متری جهت شمال جاده مذکور قرار دارد و در تاریخ  16/06/1383 به شماره ثبتی 11092 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.این بنا در اواخر دوره قاجار تا اوایل دوران پهلوی محل سکونت ملک محمد علی خان کیانی مشهور به خان ملک بوده؛ به استناد  شجره نامه باقیمانده از وی، نیای  سی و هفتم ملک محمد علی خان کیانی، شاه اسطوره ای ایران زمین  کیخسرو بوده است.

این بنا مانند دیگر بناهای شاخص سیستان به جهت مصون ماندن از شر رطوبت و زه زمین بر روی تپه ای طبیعی ساخته شده و دارای پلانی مربع شکل با حیاط مرکزی و چهار برج دیده بانی در گوشه های بنا است.ارگ جلال آباد یکی از شاهکارهای معماری منطقه سیستان است که  عناصر و جزئیات معماری ایرانی، در قالب جرزها، پوشش ها و تزینات خشتی و گِلبُری زیبای ورودی در بطن این بنا مشهود است و به واسطه این توان بالقوه، می توان از این بنا به نام "موزه معماری شمال سیستان" یاد کرد.

 

معاونت میراث اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تا کنون 3 فصل از مرمت ارگ جلال آباد، شامل مرمت های اضطراری و باز سازی و مرمت سه ضلع از این بنا را به انجام رسانده و طرح مرمتی مصوب با هدف ایجاد هتل سنتی شهرستان هیرمند در جریان است.

 

amirkia.kiyani بازدید : 31 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

ملوک نیمروز یا خاندان کیانی سیستان دومین سلسله از صفاریان بودند که شصت سال پس از دست یافتن سلطان محمود غزنوی به امیر خلف بن احمد بن محمد در قلعه طاق در ۳۹۳ هجری قمری دوباره زمام حکومت  سیستان را به دست گرفتند و با پیوستن به سلجوقیان جلال و عظمت بسیار یافتند. دورهٔ فرمانروایی ملوک نیمروز بر سیستان از غزنویان تا نیمه‌های سلطنت ناصرالدین شاه قاجار ادامه یافت. در دوران سلطنت قاجاریان، ملوک نیمروز، رفته‌رفته قدرت سیاسی و نفوذ اجتماعی و اقتصادی خویش را از دست دادند و سرانجام با برگماری خاندان علم به عنوان حاکم سیستان، تقریباً از صحنهٔ سیاسی سیستان به کنار رفتند.

محدوده ملوک نیمروز (با عنوان ملوک سیستان)

تاریخ نویسی ملوک نیمروز

سیستان با قدمت و نقش‌آفرینی خویش در تاریخ سیاسی ایران، از کهن‌ترین روزگاران تا دوران معاصر، از روند سنّت تاریخ‌نویسی محلی در ایران برکنار نبوده‌است. با توجه به تاریخ کهن و نیز با در نظرداشتن نقش فرهنگی و تمدّنی سیستان در زمینه ادبیات فارسی در ایران پس از اسلام، به‌نظر می‌رسد می‌توان ریشه‌های پیدایش تاریخ‌نویسی در ایران پس از اسلام را نیز در تاریخ‌نویسی محلی سیستان جستجو کرد. از بررسی متون تاریخی مربوط به ملوک نیمروز برمی‌آید که به دلیل استمرار سنّت سیاسی و سلسله‌ای در سیستان تا دوره معاصر نوعی رسم یا سنّت تاریخ‌نویسی در دستگاه آنان حفظ شده‌است. در این زمینه سه کتاب زیر را می‌توان نام برد.


amirkia.kiyani بازدید : 32 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

تاریخ اروپا شامل دوره زندگی مردمان در اروپای قاره‌ای از زمان پیشاتاریخ، در حدود ۴۵.۰۰۰ تا ۲۵.۰۰۰ سال پیش از میلاد که انسان پا به این قاره گذاشت، تا دوران کنونی می‌باشد.

یونان باستان از صدها دولت - شهر مستقل تشکیل می‌شد. از قرن هشتم قبل از میلاد، یونانی‌ها ساخت شهرهای جدید در سراسر مدیترانه، را آغاز کردند این مستعمره‌های یونانی با امپراتوری قدرتمند ایران در تماس بودند. در نتیجه تشنج بین یونان و ایرانی‌ها زیاد شده، و در سال ۵۰۰ قبل از میلاد، یک جنگ بین آنها در گرفت. در سال ۴۷۹ قبل از میلاد ارتش متحد دولت - شهرهای یونان، ایران را شکست داد.

آکروپولیس باقیمانده‌های اکروپولیس، آتن امروزی را در بر می‌گبرد. آتن ثروتمندترین و بزرگ‌ترین ناحیه شهری یونان بود. شهروندان این شهر از یک دمکراسی ابتدایی (دولت مردمی) برخوردار بودند.

تا پیش از قرن پنجم قبل از میلاد، ناحیه شهری اسپارت بیشتر نواحی جنوب یونان را تحت کنترل داشت. این ناحیه را منطقه «پلویونی» می‌نامند. زندگی اسپارتی‌ها در جنگ می‌گذشت. همه شهروندان مذکرو بالغ، اعضاء تمام وقت ارتش محسوب می‌شدند. زنها آموزشهای فیزیکی می‌دیدند تا بتوانند بچه‌های قوی و نیرومند به دنیا بیاورند. هنگامی که شهروندان اسپارتی مشغول پرداختن به امور جنگی بودند، غلامان (بردگان) روی زمین کشاورزی می‌کردند.

اولین مسابقات المپیک، در شهر المپیا، در جنوب یونان برگزار می‌گردد.

رومیان[ویرایش]

حکومت اولین امپراتور روم، آگوستوس در سال ۲۷ قبل از میلاد آغاز شد. این حکومت شاهد آغاز پکس رومانا، یا دوران ثبات سیاسی و شکوه و جلال فراوان که حدود ۲۰۰ سال ادامه داشت، بود. در طول این دوره، امپراتور روم به مدیترانه و بخش اعظم اروپای غربی حکومت می‌کرد. امپراتوری به شکل کاملی سازماندهی شده بود و به خوبی اداره و کنترل می‌شد. یک شبکه از راهها سرزمین‌های امپراتوری را به پایتخت، رم، متصل می‌کرد. لژیون آموزش دیده روم از تمام نقاط بحرانی در طول مرزهایش دفاع می‌کرد. شهروندان رومی از یک قانون مشترک، فرهنگ مشترک و زبان مشترک، لاتین، بهره مند بودند. متاسفانه این دوران در اواخر قرن دوم میلادی با تهاجم گسترده اقوام ژرمن و ورود بیماری طاعون به همراه سپاه امپراتور مارکوس آورلیوس و بی کفایتی امپراتوران بعد از مارکوس آورلیوس - ازقبیل پسرش کمودوس - امپراتوری شروع به انحطاط کرد . امپراتوری پس از قریب یک قرن هرج و مرج سرانجام توسط دیوکلتیانوس احیا شد، اگرچه روم جدید هیچگاه از لحاظ سیستمی و مشی حکومت لا روم قبل از هرج و مرج یکسان نبود . چرا که استبداد دربار روم در این دوره بیشتر و حقوق شهروندی کمتر شد . روم نیز به دو ناحیه شرقی و غربی تقسیم شد؛ اگرچه برخی اوقات توسط امپراتورانی چون کنستانتین یکپارچه گشت.[۱]

تا سال ۴۵۰ میلادی رومیان باستان، انگلستان را ترک کرده بودند و به جای آنها تعداد زیادی از مردم شمال اروپا در آنجا اقامت داشتند. اقوامی که در آنجا سکونت داشتند متعلق به چهار قبیله، آنگل ها، یوت ها، فرزین‌ها و ساکسون‌ها بودند. این ساکنان، «آنگلوساکسون» نامیده شدند. قبرهای منطقه ساتن هو با یادداشتهای راهبانی مثل عالیجناب «بید»، اطلاعات مربوط به تاریخ آنها را بیان می‌کند. قرنها بعد، شاهان آنگلوساکسون مانند آلفردکبیر با مهاجمان وایکینگ جنگیدند.

در دنیای رومی‌ها خیلی مهم بود که افراد سایو (شهروند رومی) باشند. ابتدا، مقام شهروند فقط به افرادی که دردرون شهرها زندگی می‌کردند، داده شد. در سال ۸۹ قبل از میلاد، مقام شهروند به تمام ایتالیایی‌ها اعطا شد. تا پیش از ۲۱۲ بعد از میلاد، مقام شهروند رومی به همه مردان آزاد که در محدوده امپراتوری روم زندگی می‌کردند، اعطا شد. مقام شهروندی به بردگان و زنها داده نمی‌شد.


amirkia.kiyani بازدید : 40 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

یکی از جاذبهٔ های گردشگری و مکانهای دیدنی دبی است. «مسجد جمیرا» از زیباترین و معروفترین مسجدهای شهر دبی می‌باشد. این مسجد دارای یک گنبد زیبا به ارتفاع ۱۶ متر  و دو مناره بطول تقریبی ۴۰ متر و یک منبر بسیار زیبا و مجلل که نمونه ای از معماری نوین می‌باشد است . تصویر این مسجد بعنوان سمبلی بر روی اسکناسهای 500 درهمی چاپ شده است. در نماسازی این مسجد از سنگهای بسیار ممتاز به رنگ کرمی مایل به صورتی استفاده شده . این مسجد به ویژه در زمان غروب آفتاب و شب (به دلیل چراغانی و نورپردازی بسیار زیبای آن) بسیار دیدنی و جذاب است .

 

 

********مکانهای دیدنی دبی********

 

 

 

مکانهای دیدنی دبی

 

 

 

مکانهای دیدنی دبی

 

 

 

مکانهای دیدنی دبی-دبی (دوبی هم نوشته می‌شود) یکی از شهرهای مهم امارات متحده عربی است. دبی یکی از هفت امارت امیر نشین امارت متحده عربی است. دبی بیشترین جمعیت را در میان این هفت امارت دارد و دومین امارت بزرگ آن بعد از ابوظبی می باشد.

 

 

دبی از دیگر امارت‌های امارات متحده عربى متمایز می باشد از این لحاظ که درآمد نفت آن تنها 6% از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و اکثر درآمد امارت دبى از منطقه آزاد جبل علی یا (JAFZ) می باشد و همچنین از گردشگری و دیگر خدمات تجاری. تاسیسات و پیشرفتهای زیاد در صنایع و فعالیتهای مختلف در دبی باعث شده تا توجهات جهانی را در تمام زمینه ها و پروژه ها جلب کند، از جمله رویدادهای ورزشی و کنفرانسها.

 

موقعیت جغرافیایی دبی:


امارت دبی در جنوب کشور پهناور ایران قرار دارد و جزئی از کشور امارات متحده عربی می باشد.بسیاری از مردم ایران برای تجارت و تفریح به دبی سفر می‌کنند.

 

 

مکانهای دیدنی دبی:

 

 

 

مکانهای دیدنی دبی

 

 

 

مسجد جمیرا

یکی از جاذبهٔ های گردشگری و مکانهای دیدنی دبی است. «مسجد جمیرا» از زیباترین و معروفترین مسجدهای شهر دبی می‌باشد. این مسجد دارای یک گنبد زیبا به ارتفاع ۱۶ متر  و دو مناره بطول تقریبی ۴۰ متر و یک منبر بسیار زیبا و مجلل که نمونه ای از معماری نوین می‌باشد است . تصویر این مسجد بعنوان سمبلی بر روی اسکناسهای 500 درهمی چاپ شده است. در نماسازی این مسجد از سنگهای بسیار ممتاز به رنگ کرمی مایل به صورتی استفاده شده . این مسجد به ویژه در زمان غروب آفتاب و شب (به دلیل چراغانی و نورپردازی بسیار زیبای آن) بسیار دیدنی و جذاب است .

 

amirkia.kiyani بازدید : 62 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

برترین ها: پادشاهی نروژ که در زبان نروژی "نُرگِه" تلفظ می شود، کشوری است واقع در اروپای شمالی و پایتخت آن شهر اسلو است. این کشور در غرب شبه‌جزیرهٔ اسکاندیناوی و غرب سوئد واقع شده و در سمت جنوب آن دریای شمال و در سمت غرب آن دریای نروژ قرار دارد. واژه نروژ به معنای «مسیر شمالی» است.

نروژ، کشوری کوهستانی است، قسمت عمده‌ای از اراضی نروژ حتی در منطقه کوهستانی پوشیده از جنگل است. مدار قطب شمال از نواحی شمالی این کشور عبور می‌کند و هیچ کشوری به اندازه نروژ در سواحل خود، بریدگی‌های کوچک و بزرگ ندارد، این بریدگی‌ها متعلق به دوران یخچالی است.

آب و هوای نروژ به دلیل گرمای جریان خلیج معتدل می‌باشد. تابستان‌ها با توجه به عرض جغرافیایی بسیار معتدل و زمستان‌ها طولانی و بسیار سرد است. ریزش برف و باران به بیش از ۲۰۰۰ میلی‌متر در غرب می‌رسد. اکثر مناطق شمالی نروژ معمولاً ۹ ماه در سال بارش برف و باران را به همراه دارد.

بیشینه مردم نروژ از نژاد اسکاندیناویایی، از تبار وایکینگ‌ها و از شاخه ژرمن‌ها هستند. واحد پول نروژ، کرون با واحد جزء (اوره) نام دارد. در نروژ سطح زندگی بالاست. صادرات عمدهٔ نروژ را نفت تشکیل می‌دهد، به طوری که نروژ روزانه ۳ میلیون بشکه نفت خام صادر می‌کند، ولی در سازمان جهانی اوپک عضویت ندارد.

اگر قصد سفر به این کشور زیبا را دارید، جاذبه های گردشگری زیر را از دست ندهید.

1. آبدره گیرانگر فیورد (Geirangerfjord)


گیرانگرفیورد آبدره‌ای در غرب نروژ است. این دره در ناحیه مور جنوبی در استان موره اوگ رومسدال Møre og Romsdal واقع شده است. این آبدره جزء فهرست میراث جهانی یونسکو می باشد.

amirkia.kiyani بازدید : 40 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

برترین ها: یکی از آخرین مناطق روی زمین که پناهگاهی برای انسان ها شد و زیبایی طبیعی و تنوع زیست محیطی آن بیشتر از ویژگی های دیگر این سرزمین مورد توجه قرار گرفت، ماداگاسکار بود. ماداگاسکار در جنوب شرقی قاره آفریقا در اقیانوس هند واقع شده است و زیستگاه هزاران گونه گیاهی و جانوری است که در هیچ جای دیگر دنیا یافت نمی شوند. تنوع طبیعی فوق العاده این سرزمین باعث شده که نام این جزیره را "قاره هشتم" بگذارند. تکریم نیاکان و سنت ها در فرهنگ، معماری، هنر و رفتار اجتماعی مردم این کشور گسترش یافته است. چند مورد از جاذبه های گردشگری اصلی ماداگاسکار را در زیر می بینید.

 10. پارک ملی رانومافانا (Ranomafana National Park) این پارک که در قسمت جنوب شرقی ماداگاسکار در نزدیکی دهکده رانومافانا واقع شده است، یکی از محبوب ترین پارک های این کشور است. بخش شرقی پارک خوش منظره ترین قسمت آن است که نهرهای متعدد دارد که از تپه های جنگلی جاری می شوند. این پارک زیستگاه لمور بامبوی طلایی است که در خطر انقراض قرار دارد، زیرا فقط از جوانه های بامبو تغذیه می کند که حاوی سیانید است و برای حیوانات دیگر کشنده است، ولی با این حال غذای اصلی لمور طلایی است.



amirkia.kiyani بازدید : 37 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

برترین ها: شهر ریو دو ژانیرو که اختصاراً به آن ریو می گویند مرکز استان ریو دو ژانیرو و دومین شهر بزرگ برزیل است و با حدود 6.3 میلیون نفر جمعیت سومین کلان شهر برزیل و آمریکای جنوبی و ششمین کلان شهر قاره آمریکا است. جاذبه های ریو فراوان است و معروفترین آنها شامل موارد زیر می شود.

1. مجسمه مسیح منجی (The Christ Redeemer)



این بنا که نماد مسیحیت است تبدیل به یکی از نمادهای شهر ریو و برزیل در سطح بین المللی شده است. این مجسمه دومین مجسمه بزرگ دنیا از مسیح است که 38 متر ارتفاع دارد و روی تپه کورکووادو قرار گرفته است. سه آسانسور پانورامیک با دیوارهای شیشه ای که هر کدام 13 نفر ظرفیت دارد، و چهار پله برقی برای بالا رفتن از تپه تعبیه شده است. بنابراین نیازی نیست که از 220 پله بالا بروید تا به پای مجسمه برسید. این مجسمه در سال 2007 یکی از عجایب هفتگانه جدید دنیا نامیده شد. هزینه ورودی آن 36 رآل برزیل است.

amirkia.kiyani بازدید : 127 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

سیرجان

 

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پرش به: ناوبری، جستجو

مختصات: ‏۵″ ۴۰′ ۵۵°شرقی ‏۵″ ۲۷′ ۲۹°شمالی (نقشه)

سیرجان


Red pog.svg
سیرجان
Iran location map.svg
°۵۵٫۶۷شرقی °۲۹٫۴۵شمالی
نمایی از یکی از بلوارهای فرعی شهر سیرجان
اطلاعات کلی
کشور Flag of Iran.svg ایران
استان کرمان
شهرستان سیرجان
بخش مرکزی
نام(های) قدیمی سعیدآباد، سیرگان، شهریگان، شیرگان
سال شهرشدن ۱۳۱۵
مردم
جمعیت ۱۶۷٬۰۱۴(سال۸۵)
رشد جمعیت ۲%
زبان‌ گفتاری فارسی
مذهب شیعه
جغرافیای طبیعی
ارتفاع از سطح دریا ۱۷۶۶متر
آب‌وهوا
میانگین دمای سالانه ۱۵ درجه سانتی گراد
میانگین بارش سالانه ۱۶۲ میلی متر
روزهای یخبندان سالانه ۸۲ روز
اطلاعات شهری
شهردار مهدی عارفی نسب
ره‌آورد مسقطی، قوتو، پسته، کشک
پیش‌شماره تلفنی ۰۳۴۵
وبگاه شهرداری سیرجان
پلاک خودرو Flag of Iran.svg ایران ۶۵-د و۷۵-ب [۱]
تابلوی خوش‌آمد به شهر
به قطب صنعتی استان کرمان خوش آمدید
سیرجان قطب صنعت

سیرجان شهری تاریخی در جنوب غربی استان کرمان و مرکز شهرستان سیرجان است. این شهر با توجه به قرارگرفتن در تقاطع محورهای مواصلاتی یزد-بندرعباس و کرمان -شیراز از دیرباز مورد توجه بوده و تا سده دهم میلادی مرکز کرمان زمین بوده است.[۲] [۳] این شهر در ۹۶۰ کیلومتری تهران و ۱۷۵ کیلومتری کرمان قرار دارد. جمعیت این شهر بر پایه آمار سرشماری سال ۸۵ برابر با ۱۶۷٬۰۱۴ نفر است.[۴]

amirkia.kiyani بازدید : 35 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

با تمام شدن زمستان سرما، فصل مسافرت ها و گشت و گذارهای مردم در اکثر نقاط دنیا شروع می شود. بسیاری از افراد قصد سفر به کشورهای دیگر برای گشت و گذار و دیدن مناظر طبیعی را می کنند و برنامه سفر خود را با توجه به عوامل مختلف تنظیم می کنند اما یکی از فاکتورهایی که اکثرا افراد هنگام سفرهای خارجی به کشورهای دیگر در نظر نمی گیرند آداب و رسوم و رعایت نکردن بایدها و نبایدهای متداول در کشور مقصد است.
موسسه بین المللی جهانگردی کورا درباره این موضوع مطالعاتی را انجام داده است و طی مصاحبه با افرادی از کشورهای مختلف برخی از بایدها و نبایدهایی را که افراد خارجی باید هنگام ورود به آن کشور رعایت کنند را در مقاله ای گرد هم آورده است.
در ادامه نگاهی خواهیم داشت به رسوم برخی کشورها که مصداق ضرب المثل گر خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو است.
 

نروژ

هرگز دسته گلی را کادو پیچ شده هدیه ندهید
دادن دسته گل کادوپیچ نشده از نگاه مردم نروژ مناسب نیست .
از مردم در مورد کلیسا و یا مکان های مذهبی سوال نکنید.
بسیاری از مردم به کلیسا نمی روند و این سوال را نوعی تمسخر حساب می کنند.
از خودمانی بودن مردم تعجب نکنید
رفتار و گفتار رسمی در بین مردم این کشور خیلی مرسوم نیست.

بسیاری افرادیکدیگر را با نام کوچک خطاب می کنند حتی نخست وزیر خود را.

www.ROZANEHONLINE.com

amirkia.kiyani بازدید : 35 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

هزار جزیره (+عکس)
هزار جزایر در واقع یک مجمع الجزایر در مرز آمریکا و کانادا است که شامل 1864 جزیره کوچک می شود. این جزایر بر روی رودخانه سنت لورنس قرار گرفته اند. اندازه این جزیره ها از 50 کیلومتر مربع و تا جزیره های کوچکتر شخصی متفاوت اند. در این جزیره ها بیش از 1400 نفر زندگی می کنند. بعضی از این جزیره ها به قدری کوچک اند که تنها یک خانه در آنها جای میگیرد. دیدن چنین جزیره های کوچکی با خانه های کوچکتر و ساکنان آنها برای هر بازدید کننده ای جالب توجه است.

 

 

جزیره,مجمع الجزایر,عجایب طبیعی

amirkia.kiyani بازدید : 29 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

غار,غارهای یخی,زیباترین غارهای جهان

 

زیباترین دالان‌های زیر زمین!! (+عکس)
انواع مختلفی از غارها در دنیا وجود دارد: از حفره‌های دیواره صخره‌ای خطوط ساحلی گرفته تا غارهای گدازه‌ای و غارهای گچی. اما صرف نظر از نوع غار، غارها یکی از زیباترین چشم اندازهای طبیعت به شمار می روند.


پرده‌ای از تاریکی، زیبایی طبیعی اکثر غارهای دنیا را پوشانده است. برخی از غارها حفره‌هایی در دیواره صخره‌ای کنار خطوط ساحلی هستند که همواره در معرض هجوم بی‌رحمانه امواج قرار دارند. برخی دیگر از غارها نیز از گدازه‌های آتشفشانی ساخته شده‌اند که با خنک و سخت شدن سطح خارجی گدازه، تونل‌هایی را در دل صخره‌های مذاب ایجاد کرده‌اند. غارها حتی ممکن است در یخچال‌های طبیعی و کوه‌های یخ شکل بگیرند، زمانی که جریان آب گرم تونل‌هایی را در این حجم‌های عظیم از یخ ایجاد می‌کند.

amirkia.kiyani بازدید : 36 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

تعدادی از مرموزترین نقاط روی کره زمین (+عکس)
در گوشه و کنار این کره خاکی مکان‌های مرموز و بناهای عجیبی مشاهده می‌شوند. برخی از آنها اطلاعات ما در زمینه علوم و تاریخ را به طوری جدی به چالش می‌کشند؛ هرچند برای بعضی از آنها هم هیچ توضیح قابل قبولی نمی‌یابیم. بخشی از این بناها ساخته دست بشر هستند؛ اما ظاهرشان برای خود ما هم ابهام برانگیز است. در ادامه مطلب شما را با تعدادی از این نقاط مرموز آشنا می‌کنیم.


تونل درختی، میث(Meath) ، ایرلند
این تونل درختی عجیب در جنگلی قدیمی در نزدیکی شهر دوبلین کشف شده است. یک قلعه، صومعه، دانشگاه و تعدادی گورستان قدیمی نیز در همان نزدیکی یافت شده‌اند.

 

دیدنی های جهان,مکانهای مرموز جهان,عجایب طبیعی

دیدنی های جهان,مکانهای مرموز جهان,عجایب طبیعی

amirkia.kiyani بازدید : 28 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

دریاچه آتشفشانی در پارک ملی تانگاریرو
Tongariro قدیمی ترین پارک ملی در نیوزیلند، و چهارمین پارک ملی تاسیس شده در جهان است.این پارک دارای 3 کوه آتشفشان در انتهای جنوبی به نام های Tongariro ، Ngauruhoe و Ruapehu است که در سال 2012 فوران کردند و  2 آتشفشان در انتهای شمالی خود دارد که بیش از 20 هزار سال است که در این منطقه به وجود آمده اند. بین هر فوران دهانه های آتشفشانی با ذوب برف ها و باران از آب پر می شوند و دریاچه هایی زیبا را به وجود می آورند.

 

دریاچه,دریاچه آتشفشانی,زیبارتن دریاچه ها

amirkia.kiyani بازدید : 35 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

صومعه پوکتال در جنوب شرقی کشور هند قرار دارد این مکان را گنگ چیپ شامپو در قرن 12 میلادی کشف کرد. ساخت و ساز منحصر به فرد این صومعه که در روی صخره ساخته شده شبیه به یک لانه زنبور است که در دهانه غار و به صورت شاخه ای در لبه صخره و روبه روی رودخانه ناک واقع شده است این صومعه خانه با 70 راهبه همراه با کتابخانه و مکان عبادت است

 

گروه سرگرمی ROZANEH

 

amirkia.kiyani بازدید : 31 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

از بعضی اماکن و شهرها و کشورها بیشترین عکس انداخته شده است.
مشکل بتوان به طور دقیق از بین میلیاردها عکس، آمار عکس‌های انداخته شده را گرفت.
 دانشگاه فناوری "تالین " استونی" یک روش هوشمندانه حسابداری برای شناسایی محبوب‌ترین مکان‌های دنیا با عکاسان پیدا کرده است.
این دانشگاه موفق شده است سایتی را برای این کار راه اندازی کند و آمار عکس‌های پانورامایی از شهرها و کشورها را به طور دقیق مشخص کند.
این پروژه تحقیقاتی توسط استاد "تانل تامت" به کمک یکی از دانشجویان دکترا انجام شد.

 

نیویورک

  گروه سرگرمی ROZANEH

 

 

amirkia.kiyani بازدید : 46 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

این تصاویر شگفت‌انگیز از سقف آسمان شهرهای مختلف دنیا گرفته شده اند.

San Francisco, California

سان‌فرانسیسکو چهارمین شهر بزرگ ایالت کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا است و در نوک شمالی شبه‌جزیره سان‌فرانسیسکو قرار دارد. این محدوده کلان‌شهری حدودا ۷ میلیون جمعیت دارد.

 

 

www.ROZANEHONLINE.com

amirkia.kiyani بازدید : 30 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

دهکده‌های زیبایی در سراسر جهان وجود دارد که شاید کمتر کسی آن‌ها را دیده باشد.

 

زیبایی این دهکده‌ها در تصاویر کاملا مشهود است. از مالی، تبت و ایران تمام این دهکده‌ها آنقدر خیره کننده هستند که حال و هوای انسان را عوض می‌کنند.

 

www.ROZANEHONLINE.com

 

روستای پوپی در جزیره مالت

 

amirkia.kiyani بازدید : 47 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

سفر به دبی,سفر رفتن,هزینه سفر به دبی,تور دبی

 

این روزها با وضعیت نامشخص ارز و نوساناتی که دارد و از همه مهمتر حذف ارز مسافرتی خیلی ها به جای سفر به خارج، شهرهای داخلی را ترجیح می دهند اما هنوز هم هستند کسانی که یا مجبورند به سفرهای خارجی بروند یا آن عده ای که اصولا ارز گران هم نمی تواند آسیب چندانی به برنامه های اوقات فراغت شان بزند!

دبی یکی از مقاصد گردشگری ایرانیانی است که تجربه سفرهای خارجی را دوست دارند اما اگر سال گذشته به یکی از آژانس های مسافرتی زنگ می زدید و بسته سفر به دبی را می خواستید باید حداقل از یک ماه پیش رزرو می کردید اما الان هر وقت زنگ بزنید برای هر زمان که بخواهید می توانید تورتان را بخرید. به این ترتیب باید گفت گردشگری در سواحل خلیج فارس این روزها رونق سابق را ندارد.

 

 

برای اطلاع از سفر به دبی به ادامه مطلب مراجع کنید

amirkia.kiyani بازدید : 32 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

عجایب هفت‌گانه، به هفت اثر برتر معماری و مجسمه سازی دوران باستان اطلاق می‌شود. این هفت اثر ظاهراً اولین بار توسط یک فنیقیایییونانی‌الاصل به نام آنتیپاتروس در قرن دوم پیش از میلاد در یک کتاب ثبت شده‌است. مشخص نیست که این فرد خودش این آثار را دیده‌است یا نه. به هر حال آنچه مسلم است این است که وی در زمانی می‌زیسته که تمام این شاهکارهای هنری سالم و موجود بوده‌اند و او نمی‌خواست ویرانه‌ها را به هم عصران خود معرفی کند.

نکته دیگر در مورد این آثار انتخاب عدد هفت برای تعداد آنهاست. دلیل این امر هم مقدس بودن این عدد است. عدد هفت چه در گذشته و چه در حال، برای انسان محترم و مقدس بوده بطوریکه تقریباً در هر گونه تقسیم بندی به این عدد توجه شده‌است.

با تشكر نظر یادتون نره ها


amirkia.kiyani بازدید : 33 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

مجموعه کاخ‌هایی در شهر ورسایدر نزدیکی پاریس است که به عنوان بزرگترین کاخ‌های سلطنتی جهان شناخته می‌شود.

این کاخ سابقاً در دهکده‌ای به همین نام در نزدیکی پاریس قرار داشت اما امروزه این دهکده و کاخ جزء حومه پاریس محسوب می‌شوند. از سال ۱۶۸۲ تا سال ۱۷۸۹ که به اجبار انقلابیون خانواده سلطنتی به پاریس منتقل شدند، این کاخ محل زندگی و دربار حکومتی شاهان فرانسه بود. معاهده ورسای که به جنگ جهانی اول پایان داد در این کاخ عقد شده‌است.

این کاخ به عنوان یکی از میراث جهانی توسط یونسکو انتخاب شده‌است.بر اساس مدارک تاریخی آثار وجود کاخ در دهکده ورسای به حدود سال ۱۰۳۸ میلادی بر می‌گردد. اما این کاخ جایگاه رسمی و سلطنتی نداشته‌است. بعدها از دهکده ورسای به عنوان شکارگاه استفاده می‌شد. به همین منظور لویی سیزدهم دستور ساخت بنایی را در این شکارگاه در سال ۱۶۲۴ داد. این شکارگاه به وسیله «فیلیبرت لروی» طراحی و به وسیله سنگ و آجر سرخ ساخته شد.تا زمان سلطنت لوئی چهاردهم کاخ رسمی و سلطنتی فرانسه کاخ لوور بود اما پس از روی کار آمدن، او تصمیم گرفت کاخ شکوهمندی برای خود بسازد که در جهان نمونه‌ای از زیبایی، شکوه، بزرگی و پهناوری باشد. به همین منظور وی دستور داد دهکده زیبای ورسای به عنوان مکان ساخت این کاخ انتخاب شود. بعدها به همین علت کاخ هم ورسای نامیده شد. شروع ساخت و طراحی کاخ به سال ۱۶۶۹برمی‌گردد. طراحی این کاخ به وسیله معماران چیره‌دستی به نام‌های «لویی لووا»، طراح فضای سبز آندره لونوتر و «شارل لُبران» نقاش و آذینگر زبردست که قبل از آن قصر وو لو ویکومت را ساخته بودند انجام گرفت. اما طراحی اصلی کاخ به منظور استفاده به عنوان کاخ سلطنتی به سال ۱۶۷۸ باز می‌گردد. در کل مجموعه کاخ‌های ورسای در چهار مرحله ساخته و تکمیل شد.اولین بنا شامل باغ و قسمت ورودی افتخار آشنایی نام گرفت که گنجایش ششصد مهمان را در خود داشت. دومین بنا پیمان آخن که پایان آن همزمان شد با پایان جنگ اسپانیا و فرانسه و امضای معاهدهء صلح میان آنها در منطقهء آخن. بنای سوم پس از پایان جنگ با آلمان و امضای معاهدهء نیمیخن که شامل بال شمالی و غربی قصر همچنین باغ پرتقال بود. تالار معروف آینه در این قسمت قرار دارد. و سرانجام آخرین قسمت با پایان جنگ نه ساله.تمام اثاثیه قصر کار دست صنعتگران ایتالیایی دعوت شده به فرانسه بود. مبلمان ها و سرویس های خواب از نقره و دیگر اشیای آن از طلای خالص. بعد از این مراحل در دوره پادشاهان بعدی نیز عمارت‌هایی به این مجموعه افزوده شد. کاخ ورسای در تاریخ ۶ مه ۱۶۸۲ گشایش یافت.

لویی چهاردهم با ساخت این کاخ در نظر داشت هم از شلوغی پاریس دور شود و هم با یکجا جمع کردن دستگاه‌های دولتی و دربار در ورسای کنترل بیشتری را بر آنها داشته باشد. علاوه بر کاخ سلطنتی و اماکن دولتی نظیر دیوان‌ها و دادگاه‌ها، منازل هزاران نفر از درباریان، فرمانداران، قضات، وزرا و شخصیت‌های حکومتی در ورسای قرار داشت. لویی چهاردهم درباریان را وادار ساخت که در ورسای زندگی کنند و از افزایش حضور، قدرت و املاکشان در دیگر مکان‌ها بپرهیزند. با این کار لویی قدرت کنترل زیادی بر تمام درباریان پیدا کرد.

Versailles Palace.jpg

 

 

 

amirkia.kiyani بازدید : 29 جمعه 17 آبان 1392 نظرات (0)

شهرگناه

بزرگ ترین کازینوها و مراکز تفریحیبزرگسالان در این شهر، در بلوار لاس وگاس، جمع شده‌اند. در آن

دوران شهر لاس وگاس به صورت مرکز تردد و دید و بازدید و اجتماع درآمده و زبانزد مردم قرارگرفت. لذا

کنترل شهر رفته رفته بدست مافیاهای حرفه‌ای در می‌آید که در این زمینه داستانهای فراوانی به تحریر

درآمده و فیلم‌های جنایی و پلیسی درباره زندگی و عاقبت ورقابت بین این مافیاهای نیز برروی پرده

سینما‌هامشاهده شده‌است. به ویژه آغاز و پایان زندگی آقای سیگل در چند سال اخیر نیز به صورت فیلم

برروی پرده آورده شده‌است. بخش پایانی ناخواسته زندگی سیگل بدین گونه بود : چون او در زمینه

ساختمان سازی و معاملات و درآمدهای کازینو در بین شرکاء خائن شناخته شده بود, در نتیجه توسط

باند مافیایی در «هاوانا» به قتل می‌رسد. بالاخره پس از دست به دست گشتن مکرر ساختمان و

تاسیسات مربوط به هتل روز ۱۱ مارس ۱۹۴۷ هتل و کازینویی با چهره و نمای جالب توجهی به نام “Flamingo

” فلامینگو افتتاح می‌گردد.

amirkia.kiyani بازدید : 29 جمعه 17 آبان 1392 نظرات (0)

خطرناک ترین گذرگاه های دنیا +عکس
 تخته هایی باریک با سوراخ ها و پوسیدگی های بسیار که با کابل های زنگ زده سرپا نگه داشته شده و تا چشم کار می کند ادامه پیدا کرده است. این تنها گذرگاه هایی هستند که گاهی بر روی رودخانه ای خروشان و گاهی بر روی پرتگاهی عمیق قرار دارند و با هر حرکت باد از این سو به آن سو می روند.
 با گذاشتن اولین قدم در این گذرگاه ها می توان صدای ضربان قلب خود را شنید. کمتر کسی جرأت عبور از این گذرگاه ها را دارد به غیر از آن دسته ماجراجویانی که به دنبال خطر هستند. آنها قدم در راهی می گذارند که ممکن است هیچ بازگشتی نداشته باشد.

amirkia.kiyani بازدید : 37 جمعه 17 آبان 1392 نظرات (0)

 

بسیاری از انسان ها دوست دارند حتی یک روز پیش از مرگ به مکان های عجیب وغریب و هیجان انگیز سفر کنند. اگر یک حساب بانکی پر و سرمایه درست و حسابی دارید، مکان هایی همچون جزیره تاهیتی در فرانسه، نیوزیلند، بالی و هاوایی جزو زیباترین و هیجان انگیزترین مکان هایی هستند که می توان به آنجا سفر کرد و لذت برد.
جزیره جنوبی – نیوزیلند

amirkia.kiyani بازدید : 30 جمعه 17 آبان 1392 نظرات (0)

 

,گردشگری,تور گردشگری

همیشه برای برنامه‌ریزی سفر به سواحل زیبا یا مناطق خوش‌آب و هوای كوهستانی فكر می‌كنیم و به دنبال بهترین آب و هوای روی كره زمین هستیم، اما ماجراجویانی هم هستند كه برخلاف این موضوع فكر می‌كنند و به دنبال گرم‌ترین نقاط روی كره زمین برای سفر هستند. هرچند با شنیدن نام مناطق گرمسیری اولین نامی كه به ذهن شما خطور می‌كند نام قاره آفریقاست، اما هستند مناطقی كه از آفریقا نیز گرم‌ترند و به عنوان گزینه‌ای مناسب برای این دسته از ماجراجویان مطرح شده است.

بنابراین اگر جزو این گروه از ماجراجویان و طبیعت‌گردان هستید كه به كویرنوردی و زندگی در گرم‌ترین نقاط زمین علاقه‌مند هستید با توجه به رعایت نكات ایمنی و همچنین رعایت تمام اصول سفر در كویر بار سفر ببندید تا به ده جهنم واقعی روی زمین سفر كنیم.

جالب اینجاست كه سه نقطه از گرم‌ترین نقاط جهان در كشور ایران واقع شده است، اگرچه منتظر شنیدن نام مناطقی بدون زندگی هستیم، ولی هستند برخی از این مناطق كه زندگی در آنها جریان دارد و ساكنان آن هنوز هم مشغول گذران زندگی هستند و بی‌توجه به گرمای طاقت‌فرسای منطقه با آن كنار آمده و زندگی می‌كنند. پس این سفر هرگز سفری بی‌بازگشت نیست در صورتی كه با ما همراه باشید. این نام‌ها با توجه به ثبت درجه حرارت منطقه‌ها در سازمان‌های معتبر و جهانی هواشناسی طی سال‌های 2010 و 2011 میلادی انتخاب شده است.

amirkia.kiyani بازدید : 25 جمعه 17 آبان 1392 نظرات (0)
اسرار مثلث برمودا
اسرار مثلث برمودا
اسرار مثلث برمودا

والا واسه خودمم جالب بود بدونم این مثلث برمودا چیه و چجوریه و

وقتی فهمیدم خیلی هم شکل مثلث نیست تعجب کردم . اینکه این

همه وسعت داره و اینکه هنوز کاملا کشف نشده و هنوز هم ...

       
amirkia.kiyani بازدید : 35 جمعه 17 آبان 1392 نظرات (0)

زیباترین قلعه های جهان

زمانی که قصرها ساخته شدند هدف آن ها ایجاد کردن یک بهشت کوچک برای ساکنین خود بود. پادشاهان و خانواده های سلطنتی با پولی که از مالیات ها و خراج های مردم جمع می کردند این بهشت های کوچ را برای خود ساختند. در این مطلب 10 قصر زیبای دنیا را می بینید:

قلعه,زیباترین قلعه های جهان,زیباترین قصر های جهان

amirkia.kiyani بازدید : 31 جمعه 17 آبان 1392 نظرات (0)

10 مکان شگفت انگیز ساخته دست بشر !
تخت جمشید
تخت جمشید یا پارسه که در شهرستان مرودشت در شمال استان فارس واقع است، نام یکی از شهرهای باستانی ایران است که طی سالیان پیوسته، پایتخت مجلل و تشریفاتی امپراتوری ایران در زمان امپراتوری هخامنشیان بوده‌ است.

در این شهر باستانی، مجموعه کاخ‌هایی به نام تخت جمشید وجود دارد که در دوران زمامداری داریوش بزرگ، خشایارشا و اردشیر اول بنا شده ‌است و به مدت حدود ۵۰ سال، مرکزی برای برگزاری مراسم آیینی و جشن‌ها مخصوصاً نوروز بوده ‌است. تخت جمشید با نام‌های پارسه، هزارستون، چهل منار و پرسپولیس نیز معروف است.

عجایب گردشگری,مکانهای شگفت انگیز,اماکن شگفت انگیز ساخت بشر

 

amirkia.kiyani بازدید : 31 جمعه 17 آبان 1392 نظرات (0)

عجیب ترین جاده‌‌های جهان+عکس

برخی از جاده‌‌های جهان به دلیل ویژگی خاص، یعنی شیب تند و همچنین پیچ‌های تند و پی‌در پی تصاویر هیجان‌انگیزی را بوجود آورده‌اند.

 همه ما در زندگی با جاده‌های پر پیچ و خم بسیاری مواجه هستیم ‌که رانندگی در آنها به دلیل شیب‌های تند و تیز خطرناک احساس می‌شود.

از میان عجیب ترین جاده‌ها در جهان می‌توان به تصاویر‌های زیر اشاره کرد.

 

پر پیچ‌ و خم‌ترین جاده‌‌های جهان

amirkia.kiyani بازدید : 31 جمعه 17 آبان 1392 نظرات (0)

با شهر جهنم آشنا شوید!

شهر جهنم,آشنایی با شهر جهنم,جزیره کیوشو

 

بپو (Beppu) شهری است در استان اوئیتا (Oita) در کشور ژاپن. این شهر در جزیره کیوشو (Kyushu) یکی از چهار جزیره شکل دهنده ژاپن واقع شده است.
بپو یک شهر ساحلی است و در امتداد کوه و دریا کشیده شده و همین امر این شهر را دراز و باریک ساخته است.

amirkia.kiyani بازدید : 30 جمعه 17 آبان 1392 نظرات (0)

با دروازه جهنم آشنا شوید

دروازه روستایی است در استان آخال ترکمنستان.

دروازه جهنم محلی است در نزدیکی این روستا که توسط افراد محلی این‌گونه نامیده شده‌است. در سال ۱۹۷۱ میلادی هنگامی که زمین شناسان روسی در جستجوی گاز مشغول حفاری بودند، بطور اتفاقی به حفره‌ای زیرزمینی بر می خورند.

 

زمین در محل حفاری ریزش کرده و حفره ای به شعاع ۷۰ متر ایجاد می شود. پس از نشت گاز متان در حفره، آن را آتش زدند تا بدین طریق از انتشار گازهای سمی جلوگیری کنند و از آن زمان تا کنون این حفره بدون وقفه می‌سوزد.

 

تصاویری از دروازه جهنم در ترکمنستان

 

دروازه جهنم,عکس هایی از دروازه جهنم,دروازه جهنم در ترکمنستان

amirkia.kiyani بازدید : 30 جمعه 17 آبان 1392 نظرات (0)

6 مکان بسیار خطرناک در جهان
در این دنیا مکان های زیادی وجود دارند که به دلایل مختلفی خطرناک هستند. در این نوشتار سعی داریم تا شما را با 6 مکان بسیار خطرناک در جهان آشنا کنیم.

مکانهای بسیار خطرناک در جهان,مکانهای گردشگری خطرناک در دنیا,عجایب گردشگری

amirkia.kiyani بازدید : 35 جمعه 17 آبان 1392 نظرات (0)

بهشتي در جهنم
در دل کویرهای گرم و سوزان جنوب لیبی درياچه اي با نام "اوباری" وجود دارد. اطراف اين درياچه بقدري سر سبز و زيبا است كه باورش بسيار سخت است كه در دل كوير چنين بهشتي وجود داشته باشد. اين سرسبزي باعث شده دو روستا در اطراف اين درياچه زيبا بوجود آيد.

 

عکس هایی از دریاچه اوباری در کویر لیبی

دریاچه اوباری,لیبی,دریاچه اوباری در لیبی

دریاچه اوباری در لیبی

amirkia.kiyani بازدید : 32 جمعه 17 آبان 1392 نظرات (0)

معبد پورا براتان، بالی

 

معبد پورا براتان,مکانهای تاریخی جهان,گردشگری

پورا براتان (Pura Bratan) معبدی عظیم واقع در بالی در اندونزی می باشد که در کناره ی دریاچه ی براتان در کوهستانی در مجاورت Bedugul مستقر شده است. چنین معابدی که آب فراوانی در اطراف خود دارند، وظیفه ی آب رسانی به مناطق کم آب اطراف را بر عهده دارند

amirkia.kiyani بازدید : 30 جمعه 17 آبان 1392 نظرات (0)

وحشتناک ترین جاذبه های دیدنی دنیا
شاید تعجب آور باشد اما یکی از راه های تست کردن میزان اعصاب، دیدن صحنه های وحشتناک و ترس آور است، بدین ترتیب که هر چه تحمل ما در برابر دیدن این صحنه ها بیشتر باشد، اعصاب بهتری هم داریم.

بعضی از مکان های به ظاهر دیدنی در جهان وجود دارند که می توانند بهترین گزینه برای تست اعصاب باشند. از خانه های ارواح گرفته تا اتوبوس وحشت، همگی ترسناک و هراس انگیز اند.

جاذبه های دیدنی دنیا,ترسناک ترین جاذبه های دیدنی دنیا,مکانهای ترسناک جهاندر این گزارش تعدادی از این اماکن را به شما معرفی می کنیم و شما هم می توانید با دیدن این عکس ها میزان اعصابتان را چک کنید!

 

amirkia.kiyani بازدید : 32 جمعه 17 آبان 1392 نظرات (0)

ماچو پیچو، شهر گمشدهٔ اینکاها

 

ماچو پیچو,شهر گمشدهٔ اینکاها,مکانهای تاریخی جهان

ماچو پیچو (به اسپانیایی Machu Picchu) به معنی قلهٔ قدیمی، یک محوطه باستانی به جا مانده از آثار دورهٔ اینکاها می‌باشد که در ارتفاع ۲٬۴۳۰ متری از سطح دریا در دامنهٔ کوه در بالای درهٔ اوروباما در کشور پرو و در ۷۰ کیلومتری شمال کوسکو قرار گرفته‌است. اغلب اوقات از آن به‌عنوان «شهر گمشدهٔ اینکاها» یاد می‌شود. ماچو پیچو احتمالأ شناخته شده‌ترین نماد امپراتوری اینکاها می‌باشد.

amirkia.kiyani بازدید : 40 جمعه 17 آبان 1392 نظرات (0)

مکان های دیدنی و زیبای مراکش

شهر مراکش به عنوان شهر سرخ شناخته می شود و هر چیزی که انتظارش را داشته باشید دارد. این شهر واقع در آفریقای شمالی، منزلگاه جالب ترین و زیباترین مکان های دیدنی در دنیاست. اگر به دنبال آن هستید که جاذبه های گردشگری مراکش را کشف کنید و دنبال جاهایی برای عکاسی می گردید، در اینجا به 10 مکان شگفت انگیز در شهر مراکش اشاره نموده ایم:

amirkia.kiyani بازدید : 25 جمعه 17 آبان 1392 نظرات (0)

رودخانه اي در زير آب
در مكزيك ،سينوت آنجلينا محلي بسيار عجيب و بي نظير براي غواصان محسوب ميشود. اين منطقه يك غار است كه با آب پر شده است و نكته جالب آن اين است كه رودخانه اي در داخل آب و در سطح زيرين آن جريان دارد. اين رودخانه زير آب چهره اي عجيب به اين بخش داده كه فقط با غواصي و ديدن آن مي توان آن را درك كرد. 

رودخانه اي در زير آب,دیدنیهای مكزيك,مکانهای گردشگری مكزيك

amirkia.kiyani بازدید : 33 جمعه 17 آبان 1392 نظرات (0)

عجیب ترین پدیده های جهان
کره خاکی که ما روی آن زندگی می کنیم سراسر از شگفتی است: جنگل ها، بیابان ها، یخ ها و دریاها. این ها همه مناظری هستند که هرکدام به تنهایی سرشار از زیبایی های خیره کننده ای هستند اما در این کره پر از شگفتی مکان هایی وجود دارند که با دیدنشان فکر می کنیم از جهانی دیگر وارد زندگی ما شده اند و متعلق به زمین نیستند. 

عجایب طبیعی جهان,عجیب ترین پدیده های جهان,مکانهای شگفت انگیز

amirkia.kiyani بازدید : 32 جمعه 17 آبان 1392 نظرات (0)

جن و پری در زنجان!

 زنجان,شهرستان ماه نشان

استان زنجان محل گذر مسافران زیادی است؛ اما کمتر کسی در آن به‌مدت طولانی توقف می‌کند و از رد پای جن و پری در این استان باخبر است.

  شهرستان ماه نشان، جایی که افسانه های جن و پری بر دل کوه و دریاچه نشسته اند، در 113 کیلومتری شهر زنجان قرار دارد و شاید نامش کمتر به گوش مسافران این استان خورده باشد. می گویند ماه نشان قدمتی چهارهزار ساله دارد و دلیل این ادعا، دژی قدیمی است که در پای «دودکش جن» بنا شده است.

حمایت از گالری برتر ایرانیان


لگوی وبلاگ



تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کدام کمپانی خارجی محصولات بهتری را تولید میکند؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 572
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 39
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 218
  • بازدید ماه : 710
  • بازدید سال : 5,765
  • بازدید کلی : 37,890