loading...
گالری برتر
کپی مطالب
کپی مطالب این سایت به دلیل نا رضایتی مدیر و نویسندگان از نظر شرعی حرام می باشد. اما در صورت برداشت و کپی مطالب با ذکر منبع یعنی(galerybartar.rozblog.com گالری برتر ایرانیان) کاملا حلال بوده و تمامی مسئولین راضی هستند
amirkia.kiyani بازدید : 34 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

www.ROZANEHONLINE.com

 

مصاحبه ای بود در شبكه سی ان بی سی با آقای وارن بافیت (Warren Buffett)، دومین مرد ثروتمند دنیا كه مبلغ 31 بیلیون دلار به موسسه خیریه بخشیده بود. در اینجا برخی از جلوه های جالب زندگی وی بیان شده که از نظر خواهید گذراند:

1. او اولین سهامش را در 11 سالگی خرید و هم اكنون از اینكه دیر شروع كرده ابراز پشیمانی می نماید!
2. او از درآمد مربوط به شغل توزیع روزنامه ها، یك مزرعه كوچك در سن 14 سالگی خرید.
3. او هنوز در همان خانه كوچك 3 اتاق خوابه واقع در مركز شهر اوماها زندگی می كند كه 50 سال قبل پس از ازدواج آنرا خرید. او می گوید هر آنچه كه نیازمند آن می باشد، درآن خانه وجود دارد. خانه اش فاقد هرگونه دیوار یا حصاری می باشد.
4. او همواره خودش اتومبیل شخصی خود را می راند و هیچ راننده یا محافظ شخصی ندارد.
5. او هرگز بوسیله جت شخصی سفر نمی كند هرچند كه مالك بزرگترین شركت جت شخصی دنیا می باشد.
6. شركت وی به نام بركشایر هات وی، مشتمل بر 63 شركت می باشد. او هرساله تنها یك نامه به مدیران اجرائی این شركتها می نویسد و اهداف آن سال را به ایشان ابلاغ می نماید.

amirkia.kiyani بازدید : 41 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

کیانی نام خانوادگی افراد زیر است:

  • مجید کیانی، نوازندهٔ سنتور
  • کنعان کیانی، بازیگر و دوبلور سیمای جمهوری اسلامی ایران
  • سید عبدلمجید کیانی، از استادان موسیقی ایرانی
  • لیندا کیانی، بازیگر ایرانی
  • سوفی کیانی، بازیگر ایرانی
  • حسین کیانی، کارگردان تئاتر
  • حسین کیانی، مترجم آثار دینی و فلسفی
  • داود کیانی، شاعر، نویسنده، پژوهشگر و فولکلورشناس اردبیلی
  • مهدی کیانی، بازیگر تئاتر و تلویزیون
  • مهدی کیانی(متولد،1365)، بازیکن فوتبال
  • مهدی کیانی(متولد،1357)، بازیکن فوتبال
  • ایمان کیانی، بازیکن فوتبال
  • پرویز کیانی، شناگر
  • محمد علی کیانی نژاد، نوازنده نی
  • عبدالرضا کیانی‌نژاد، مشهور به مازیار، خواننده پاپ ایرانی


amirkia.kiyani بازدید : 46 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

بنای ارگ جلال آباد در کیلومتر 18 جاده زابل هیرمند، در فاصله 600 متری جهت شمال جاده مذکور قرار دارد و در تاریخ  16/06/1383 به شماره ثبتی 11092 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.این بنا در اواخر دوره قاجار تا اوایل دوران پهلوی محل سکونت ملک محمد علی خان کیانی مشهور به خان ملک بوده؛ به استناد  شجره نامه باقیمانده از وی، نیای  سی و هفتم ملک محمد علی خان کیانی، شاه اسطوره ای ایران زمین  کیخسرو بوده است.

این بنا مانند دیگر بناهای شاخص سیستان به جهت مصون ماندن از شر رطوبت و زه زمین بر روی تپه ای طبیعی ساخته شده و دارای پلانی مربع شکل با حیاط مرکزی و چهار برج دیده بانی در گوشه های بنا است.ارگ جلال آباد یکی از شاهکارهای معماری منطقه سیستان است که  عناصر و جزئیات معماری ایرانی، در قالب جرزها، پوشش ها و تزینات خشتی و گِلبُری زیبای ورودی در بطن این بنا مشهود است و به واسطه این توان بالقوه، می توان از این بنا به نام "موزه معماری شمال سیستان" یاد کرد.

 

معاونت میراث اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تا کنون 3 فصل از مرمت ارگ جلال آباد، شامل مرمت های اضطراری و باز سازی و مرمت سه ضلع از این بنا را به انجام رسانده و طرح مرمتی مصوب با هدف ایجاد هتل سنتی شهرستان هیرمند در جریان است.

 

amirkia.kiyani بازدید : 30 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

تاج کیانی تاج مخصوص سلاطین قاجار است که به دستور فتحعلی شاه ساخته شد و مورد استفاده سلاطین بعدی از نسل وی قرار گرفت. با انقراض ساسانیان، شاهان ایران دیگر هیچگاه از تاج به این شکل استفاده ننموده بودند و طی آن دوران تاج بصورت  جغه بوده است. عناصر به کار رفته در این تاج الماس، زمرد، یا قوت و مروارید می‌باشد.تاج کیانی هم‌اکنون در موزه جواهرات ملی ایران قرار دارد.



amirkia.kiyani بازدید : 36 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

کیانیان دومین سلسله پادشاهی اساطیر ایرانی است. از این سلسله در منابعی مانند : اوستا کتاب مقدس زرتشتیان، داستانهایی که در سلسله ساسانیان رواج داشته  و کتاب‌های پهلوی کهن مانند بندهش، دینکرد، مینوی خرد و ... آمده است. برخی باستان شناسان و محققین معتقدند که چنین سلسله‌ای وجود داشته است و وجود آن بر پایه افسانه‌ها نبوده است، بر این اساس این سلسله زمانی در ایران حکمرانی می‌کرده است. برخی دیگر نیز پادشاهان این سلسله را معادل با پادشاهان مادها میدانند.

کیانیان در اوستا نام خانوادگی سلسله‌ای سلطنتی نیست، اما در عهد ادبیات میانهٔ ایرانی، در متن‌های پهلوی، افراد این خاندان پادشاهانی شمرده می‌شوند که بعد از پیشدادیان به فرمانروایی ایران رسیده‌اند.

در شاهنامه ی فردوسی نیز سلسلهٔ کیانیان بعد از پیشدادیان به حکمرانی می‌رسد و موسس این سلسله نیز بر پایه اطلاعات شاهنامه کی قباد است و با مرگ اسکندر پسر دارا نیز این سلسله منقرض می‌شود.


واژه‌شناسی

کیانیان (در اصل کَیان یا کَویان) جمع واژهٔ «کَی»، به معنای حکیم و دانشمند می‌باشد. این واژه در اوستا به شکل «کَوی» آمده‌است.

کَویان (کیانیان) در اوستا

کَوی‌ها و کَرپنان (karpan) در اوستا گروهی خاص از روحانیانِ دارای مذهب دیو یسنا هستند که با زرتشت دشمنی می‌کردند. اما از هشت تن نیز -که مردمانی نیک بودند و پیش از زرتشت زندگی می‌کردند- با لقب کَوی یاد شده است. اسامی این هشت تن از این قرار است:

کَوی‌کوات (Kavi Kavat)، به فارسی: کی قباد

کَوی‌ائی‌پی‌وُهو (Kavi Aipivohu) به فارسی : کی اپیوره

کَوی‌اوسَذَن (Kavi Usazn)، به فارسی: کی کاووس

کَوی‌اَرشن (Kavi Arshan) به فارسی:کی‌آرش

کَوی‌پیسینه (Kavi Pisinah) به فارسی:کی‌پشین

کَوی‌بیَّرشن (Kavi Byarshan)به فارسی : کی به آرش

کَوی‌سیّاوَرشَن (Kavi Syavarshan)، به فارسی:  کی سیاوش

کَوی‌هئوسرَوَه (Kavi Haosravah)، به فارسی: کی خسرو

از این افراد، کی‌قباد، کی‌کاووس و کی‌خسرو به پادشاهی رسیدند. دو تن دیگر نیز خارج از این گروه، در سلسلهٔ کیانیان، در زمان زرتشت می‌زیسته‌اند:

اَئوروت‌اَسپَ (Aurvataspa)، به فارسی: کی لهر اسپ و کَوی‌ویشتاسپَ (Kavi Vishataspa)، به فارسی: کی گشتاسپ. ترتیب و توالی پادشاهان ماد به وضوح نشانگر آن هستند که اینان همان کیانیان اوستا و کتب پهلوی و شاهنامه هستند که بیشتر تحت القاب مربوطه مهم خودشان معرفی شده اند. که ما نامها و یا القاب ایشان را جداگانه به ترتیب توالی تاریخی شان می آوریم تا مورد مقایسه قرار گیرند: پادشاهان ماد: دایائوکو (715-768 ق.م)، اوپیته یا اوپیس (؟685-715ق.م) [دارای چهار اولاد ذکور]، خشثریته (647- ؟ 685 ق.م)، فرائورت (625-647 ق.م)، کی آخسارو (585-625ق.م) و آستیاگ (؟555- 585ق.م). پادشاهان کیانی: کی قباد، کی اپیوه[دارای چهار اولاد ذکور]، کیکاوس (یعنی پادشاه سرزمین چشمه ها= کاشان)، فرود-سیاوش، کیخسرو و آژدهاک (که نامش با اژی دهاک بابلی= یعنی خدا- پادشاه ماروش بابلی یعنی مردوک مشتبه شده و از رده پادشاهان کیانی خارج شده است).

پادشاهان کیانی

   تندیس رستم در شهر راسمر در کنار پلکان هتل قدی مرامسر
تندیس اسفندیار در شهر رامسر در کنار پلکان هت لقدیم رامسر


سلسلهٔ کیانیان را به سه دوره می‌توان تقسیم نمود :


amirkia.kiyani بازدید : 36 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

غروب عظمت سلاطین کیانی سیستان

 

در مقالات این وبلاگ بارها یاد آور شده ام که در تاریخ تبانی پس از قرن نوزده، نام شاهان تاریخی با شاهان ساختگی عوض شده است. مثلا شاهان دو و نیم هزار سالة پیشدادیان و شاهان هفتصد و سی سالة کیانی که در ریگ بید و اوستا و در تمام شاهنامه ها و در زبان اغلب شعرای پارسی و در تمام لغتنامه ها و تواریخ دورة اسلامی از داستانها و تاریخ آنان یاد شده و دارای صدها اثر باستانی در کشور ما هستند، امروزه افسانه خوانده میشود و به جای آنها از هخامنشیان و کوشانیان و هفتالیان به عنوان شاهان باستانی آریانا و ایران بزرگ ، سخن ساز کرده و غوغا می کنند. هخامنشیانی که از آنها در هیچ متن باستانی پیش از قرن نوزده، نام برده نشده است.

 

جدا از اَوستای زرتشت و متون پهلوی و شاهنامه ها و منابع تاریخی دورة اسلامی ، اگر تنها کتاب طبقات ناصری / قرن هفتم هجری/ را با دقت بخوانیم بسیاری از حقایق تاریخی کشور و تاریخ کیانیان برای ما روشن خواهد شد.

 

در فصل 14این شاهکار تاریخی، از شاهان کیانی سیستان (نیمروز) و در فصل 17 از شاهان شنسبی غور و در فصل 18 از شاهان غوری تبار بامیان و طخارستان و در فصل 19 از غوریان غزنی و در فصل 20 و 21 از غلام شاهان ترک که از طرف ملوک غور در هند سلطنت می کردند، سخن گفته شده است.

 

نگارنده از مجامع علمی و وجدانهای آزاد بشری و از روشنفكرانِ هموطن و متعهد و دارای وجدان بیدار ملی، امید دارم كه بیش از این راضی نشوند سانسور حقایق و ستم بر تاریخ خدمت گذاران بشری و ملی ما دوام یابد و کشور ما از افسانه ها و اسطوره ها و تاریخ خود بیگانه بماند. جوانان روشن فكر ونخبگان فكری وعلمی وطن ما، كابوس ننگین وشرم آور ایجاد شده در ذهن مردم را بشكنند وكاخ فریب ودروغ درباریان قوم گرا را از بنیاد ویران سازند و برای شناخت و احیای فرهنگ و تاریخ وهویت پر بار خود بیندیشند.

 

اگرما خود، تاریخ وهویت خود را نشناسیم، دیگران برای ما هویت و تاریخ خواهند ساخت. جامعه یی که بیگانگان برایش تاریخ بنویسند، بیچاره و بدبخت است.

 

نویسندگان تاریخ تبانی در یک قرن اخیر آنقدر افسانه افسانه و داستانی داستانی کرده اند که امروزه در نظر بیشتر مردم ما سخن گفتن از کیانیان سخن گفتن از افسانه ها است. اگر کسی از کیانیان و از شاهنامه های آنان سخن به میان آورد، به کهنه پرستی و افسانه گویی متهم میشود. در حالی که کیانیان تاریخی و پر آوازه و نیاکان هنرمند و متمدن و مظلوم ما تا یکصد و پنجاه سال پیش از این در سیستان و لشکرگاه در همان جایگاه و شهرهای افسانه یی خود زندگی می کردند. و آخرین آنها که حکمرانیش تا حد یک حاکم محلی تنزل داده شد خان ملک سیستانی بود که در اوایل قرن نوزدهم میلادی در مقابل توقعات سرهنگ مکری حکمران نظامی سیستان مبنی بر محکومیت محمد رضاخان پردلی سر تعظیم فرود نیاورد .

 

سیستان هیچگاه به ویرانی و گمنامی کنونی آن نبوده است. مرکز سیستان شهر زرنگ و به گفتة اروپائی ها «درنگیانا» بوده است. به قول ملک الشعرای بهار: « این شهر در هجوم تیمور خراب شد و در فتنه‏هاى ازبك و هرج و مرج اواخر عهد صفویه و انقراض ملوك سیستان از عمران افتاد و امروز در محل آن شهر قریه كوچكى است معروف به «ناد على» (؟) و در جنب آن قریه، تلّ بزرگیست و بر فراز آن تل هنوز آثار خرابه‏هاى ارگ زرنگ بر پا و قلعه و با روى كهن آن برجاست.» [1]  

 

نویسنده تاریخ سیستان / حدود قرن چهارم هجری/ با ادبیات کهن و زیبای دری نوشته است: «علماء بزرگ خاستند از سیستان، اندر باب فقه و ادب و قراءت و تفسیر؛ چنانكه به حرمین (مکه و مدینه) و شام (سوریه) و عراقین (عراق و ایران کنونی) محتاج ایشان بودند و كتب ایشان خواندند و كنون میخوانند ... و به هیچ جاى مردم نباشد به نان و نمك و فراخ معیشت چون مردم سیستان؛ زآنچه عرصه شهر و سواد ایشان فراخ است و نعمت از هر لونى (رنگی) دارد و تا بودند آن دیدند كه بخوردند و بدادند و عادت كریم ایشان خود این بود و این بودست و همین باشد تا آنگاه كه جهان سپرى شود.» [2]

 

نویسندگان انگلیسی و ایرانی معاصر همه مُقر و متفق اند که شاهان و شهزادگان کیانی سیستان ( نیمروز) و هیلمند تا قرن هجده یعنی تا ظهور نادرقلی افشار و آمدن ابدالیان افغان، در سرزمین سیستان ( نیمروز) و هیلمند به طور موروثی فرمانروائی می کردند.

 

نگارنده عین آنچه را که این نویسندگان در نوشته ها و کتابهای خود نوشته اند در اینجا یاد آور شده و خودم از اظهار نظر پرهیز میکنم. دکتر پورداود گوید: «در روی مسکوکات ملوک کیانی یعنی امرائی که در عهد سلجوقیان و صفویان، حکومت سیستان میراثی آنان بوده و خانوادة خود را به پادشاهان کیانی داستانی (؟) منسوب می دانستند، نیمروز نقش شده است. در معجم البلدان در ماده کلمة سجستان مندرج است که کیکاوس زمین داور را خاص رستم قرار داد و در بُست (لشکرگاه. ک) خرابة طویلة اسب رستم موجود است. در شهر کرکویه در شمال زرنج آتشکده ای بر پا بوده که بخصوصه نزد زردشتیان محترم بوده و در نزد اهالی چنین شهرت داشته که رستم گنبدش را ساخته است.

amirkia.kiyani بازدید : 31 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

ملوک نیمروز یا خاندان کیانی سیستان دومین سلسله از صفاریان بودند که شصت سال پس از دست یافتن سلطان محمود غزنوی به امیر خلف بن احمد بن محمد در قلعه طاق در ۳۹۳ هجری قمری دوباره زمام حکومت  سیستان را به دست گرفتند و با پیوستن به سلجوقیان جلال و عظمت بسیار یافتند. دورهٔ فرمانروایی ملوک نیمروز بر سیستان از غزنویان تا نیمه‌های سلطنت ناصرالدین شاه قاجار ادامه یافت. در دوران سلطنت قاجاریان، ملوک نیمروز، رفته‌رفته قدرت سیاسی و نفوذ اجتماعی و اقتصادی خویش را از دست دادند و سرانجام با برگماری خاندان علم به عنوان حاکم سیستان، تقریباً از صحنهٔ سیاسی سیستان به کنار رفتند.

محدوده ملوک نیمروز (با عنوان ملوک سیستان)

تاریخ نویسی ملوک نیمروز

سیستان با قدمت و نقش‌آفرینی خویش در تاریخ سیاسی ایران، از کهن‌ترین روزگاران تا دوران معاصر، از روند سنّت تاریخ‌نویسی محلی در ایران برکنار نبوده‌است. با توجه به تاریخ کهن و نیز با در نظرداشتن نقش فرهنگی و تمدّنی سیستان در زمینه ادبیات فارسی در ایران پس از اسلام، به‌نظر می‌رسد می‌توان ریشه‌های پیدایش تاریخ‌نویسی در ایران پس از اسلام را نیز در تاریخ‌نویسی محلی سیستان جستجو کرد. از بررسی متون تاریخی مربوط به ملوک نیمروز برمی‌آید که به دلیل استمرار سنّت سیاسی و سلسله‌ای در سیستان تا دوره معاصر نوعی رسم یا سنّت تاریخ‌نویسی در دستگاه آنان حفظ شده‌است. در این زمینه سه کتاب زیر را می‌توان نام برد.


amirkia.kiyani بازدید : 106 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

میرزا محمد علی خان صفاری ملقب به "امین دیوان"، بزرگتری نفئودال لاهیجانی که در سال ۱۲۷۶ه. ق (۱۸۶۰ م) حکومت لاهیجان را به دست گرفته‌بود.

وی از نوادگان خاندان کیانی و صفاری عمرولیث صفاری از بنیانگذاران سلسله صفاریان (۲۴۷ ه. ق تا ۳۹۳ ه. ق) بود.

املاک امین دیوان صفاری

گسترهٔ املاک امین دیوان از شمال به دریای خزر، از غرب به کناره‌های شرقی سپیدرود، از جنوب به کوههای البرز و از شرق به حدود لنگرود می‌رسید.

بیشترین مراکز تجاری شهر لاهیجان از قبیل حمام تاریخی گلشن تا کاروانسرای محمدعلیخانی که هم اکنون با این نام برقرار است به وی تعلق داشت.

وی همچنین در رشت نیز املاک زیادی داشت و خانه بزرگ وی در خمیران زاهدان رشت واقع شده‌بود.

نوادگان و بازماندگان

از بازماندگان خاندان امین دیوان، نوادگان صفاری از اصغر خان صفاری و همسرشان قدرت السلطنه صفاری در قید حیات و در شهر لاهیجان زندگی می‌کنند.


amirkia.kiyani بازدید : 229 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

سید نادرشاه كیانی، فرزند گوهرخان، فرزند شاه حسین، فرزند شاه عبدالهادی ازاولادة سید شاه صالح مشهور به ابدال است.گوهرخان درسال 1276 خورشیدی یعنی 111 سال قبل ازامروز درعصرحكمروایی امیرعبدالرحمن خان دركولاب مهاجرشد وسید نادرشاه درآنجا چشم به جهان گشود.اویكساله بود كه پدرش سید گوهرخان دارفانی راوداع گفت وبعد ازآن اوبابرادرش سید فریدون خان یكجا زنده گی میكرد. سید فریدون،جوان باهنروآگاه بود. اودرآن ایام رهبرمذهبی اسماعیلیان افغانستان بود.اودرسن سی وسه سالگی درسال 1287 خورشیدی وفات كرد.درآن ایام سید نادرشاه كیانی یازده سال داشت؛ بعد ازسید فریدون، سید تیموركه پسردوم سید گوهرخان بود ازجانب سلطان محمد شاه، آقاخان سوم به حیث رهبرمذهبی اسماعیلیان افغانستان انتخاب گردید. سید تیمورخان درعصرامیرحبیب الله خان فرزند امیرعبدالرحمن خان ازكولاب عـازم افغانستان گردید. اومـــدتی درینگـــی قلعه” جنگی قلاع ” وبهارك تالقان وخان آباد زنده گی كرد. بعد ازیكسال به امر و اجازة امیرحبیب الله خان به كابل آمد. بعد از دو سال به فرمان امیرحبیب الله خان به قند هارتبعید شد. بعد ازتبعید دوسال، به سفارش سلطان محمد شاه، آقاخان سوم به دولت افغانستان، دوباره وارد كابل گردید.سید نادرشاه طفل كنجكاووپراستعداد بود؛ بعد ازكسب تعلیمات مختصردینی وآموزش سواد شیوة خط آموزی، با پشتكاربه تحصیل دانش وشعرگویی پرداخت. او تاعمر28 سالگی درآواره گی وتبعید گذرانید وبعد از فوت سید تیمور خان به حیث رهبرمذهبی اسماعیلیان افغانستان مقررگردید. دوران زندگی اومصادف با بحرانهای سیاسی درافغانستان گذشته است.دوران آواره گی در عصرامیرعبدالرحمن خان، دوران تبعیدی امیرحبیب الله خان وامارت امان الله خان، حكومت كوتاه حبیب الله كلكانی مشهور به «بچه سقاؤ» دوران جنگ نادرخان با حبیب الله كلكانی دركابل وپكتیا و قندهار و دوران چهل ساله سلطنت محمد ظاهرشاه.اودرسال 1349 به عمر75 سالگی وفات كرد. آرامگاه اودرسرزمین اجدادی اش در درة كیان است. اوشاعرعارف ومرد دانشمند عصرخود بوده است. اوبادانشمندان عصرخود چون ملك الشعراء قاری عبدالله، عبدالرحمان لودین، صلاح الدین سلجوقی، عبدالحق بیتاب، استاد خلیل الله خلیلی، محمد ابراهیم صفا، شایق جمال، حبیب نوابی، خال محمد خسته وده هاتن ازدانشمندان ونویسندگان دولت هم صحبت وهم نشین بوده است وبه شعرا ودانشمندان واهل قلم صله ها وتحفه ها میداد. با وصفیكه او به حیث رهبرمذهبی اسماعیلیان وظیفة تنظیم امورمذهبی را به دوش داشت ودراوضاع نابه سامان عصرخود با انواع مشكلات سیاسی ومحلی رو به رو بود، با آن همه مصروفیت ها اوتوانست كه 56 عنوان كتاب درامورمذهبی، تاریخ، غزل و اشعارعرفانی را دردوران حیات خود تألیف کند كه عده یی ازآن ها در زمان خودش نیز به چاپ رسیده بود.

تاریخ غریب كه درسال 1317 هجری خورشیدی به چاپ رسیده، حاوی سرگذشت اعضای خانواده وشخص خود سید نادرشاه كیانی است كه ازحوادث سیاسی وتاریخ صد سال اخیر در افغانستان حكایت میكند ومعلومات دقیق رابرای مؤرخان و علاقه مندان تهیه دیده است

این هم یک نمونه یی از اشعار سید نادر شاه کیانی:

فقیر

فقیرم خرقه یی پشمینه دارم
ولی مهربتی درسـینه دارم
زپشم میش دارم خـرقه دربر
دلم باشد بـه نور حق، منور
كـف خاكم، نـگویم نورپاكم
زخـود آگه  فقـیر درد ناكم

amirkia.kiyani بازدید : 31 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

نام : عباس بابایی
نام پدر : اسماعیل
تولد : 14 آذر 1329
محل تولد : قزوین
راه یابی به دانشكده خلبانی نیروی هوایی : 1348
اعزام به آمریكا جهت تكمیل دوره خلبانی : 1349
بازگشت به ایران : 1351
ازدواج با صدیقه (ملیحه ) حكمت: 4 شهریور 1354
فرماندهی پایگاه هشتم هوایی اصفهان (ارتقاء از درجه سروانی به درجه سرهنگ دومی) : 7/5/1360
معاون عملیات نیروی هوایی تهران (ترفیع به درجه سرهنگ تمامی) : 9/9/1362
افتخار به درجه سرتیپی : 8/2/1366
تاریخ شهادت : 15 مرداد 1366
محل دفن : گلزار شهدای قزوین
طول مدت حیات : 37 سال

نحوه شهادت : اصابت گلوله به پیکرش در حین انجام عملیات برون مرزی
شهید عباس بابایی، بزرگ مردی كه در مكتب شهادت پرورش یافت ؛ مجاهدی كه زهد و تقوایش بسان دریایی خروشان بود و هر لحظه از زندگانیش موج ها در برداشت. مرد وارسته ای كه سراسر وجودش عشق و از خودگذشتگی و كرامت بود، رزمنده ای كه دلاور میدان جنگ بود و مبارزی سترگ با نفس اماره ی خویش. از آن زمان كه خود را شناخت كوشید تا جز در جهت خشنودی حق تعالی گام برندارد. به راستی او گمنام، اما آشنای همه بود. از آن روستاییِ ساده دل، تا آن خلبان دلیر و بی باك.
شهید بابایی در 14 آذر سال 1329، در شهرستان قزوین دیده به جهان گشود. دوره ی ابتدایی و متوسطه را در همان شهر به تحصیل پرداخت و در سال 1348، به دانشكده خلبانی نیروی هوایی راه یافت و پس از گذراندن دوره آموزش مقدماتی برای تكمیل دوره به آمریكا اعزام شد. شهید بابایی در سال 1349، برای گذراندن دوره خلبانی به آمریكا رفت. طبق مقررات دانشكده می بایست به مدت دو ماه با یكی از دانشجویان آمریكایی هم اتاق می شد. آمریكایی ها، در ظاهر، هدف از این برنامه را پیشرفت دانشجویان در روند فراگیری زبان انگلیسی عنوان می كردند، اما واقعیت چیز دیگری بود.

amirkia.kiyani بازدید : 28 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

هوش موهبتی است که به طور ذاتی در برخی انسان‌ها وجود دارد و تنها باید آن را کشف و از آن به دقت استفاده کرد. البته برخی نیز هستند که با درس خواندن به مدارج بالای علمی دست می‌یابند.

 

 


بچه‌های زیادی در دنیا هستند که به طور ذاتی هوش بالایی دارند. این بچه‌ها توانایی آن را دارند تا هر درسی را بخوانند و در سنین پایین وارد دبیرستان یا دانشگاه شوند. در اینجا به باهوش‌ترین بچه‌های دنیا نگاهی داریم که شاید برخی از آن‌ها الان دیگر بچه نباشند اما دوران کودکی بسیار درخشانی دارند که نام آن‌ها را در رکوردهای این بخش جای می‌دهد.

 

  الیسا تن رابرتس

 

 

 

گروه سرگرمی روزنه

 

 

 

او در سال 2007 در لندن به دنیا آمد و هوش بسیار بالایی داشت به همین علت توانست در سال 2009 به جامعه جهانی باهوش‌ترین انسان‌ها یعنی "MENSA" بپیوندد. او علاقه خاصی به شمارش به زبان اسپانیایی داشت و همچنین خیلی زود نیز توانست درس های متفاوتی را یادبگیرد. او ای کیوی برابر با 156 دارد.

 

 

 

amirkia.kiyani بازدید : 37 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
Dr Beheshti.jpg

شهید سید محمد بهشتی در روز دوم آبان ماه سال 1307 در محله لومیان شهر اصفهان متولد شد. پدرش سید فضل الله مردی روحانی و متقی بود و در هفته دو روز را به روستاهای اطراف می رفت تا آنان نیز بتوانند نماز را به جماعت بخوانند. سید در سن 4 سالگی آموختن را آغاز نمود. در سن 7 سالگی برای رفتن به مدرسه آماده شد و چون کودکی تیز و باهوش بود در کلاس چهارم ثبت نام کرد. سال ششم ابتدایی به عنوان نفر دوم شهر معرفی گشت.
سپس به دبیرستان سعدی راه یافت. هنوز دو سال نگذشته بود که به مطالعه علوم دینی علاقمند شد. در سال 1321 مدرسه را رها کرد و در جست و جوی نکته های آئین محمدی (ص) در مدرسه صدر اصفهان به تحصیل پرداخت. بعد از آموختن فقه و پایان دوره‌ی سطح در سال 1325 به قم مهاجرت نمود و در مدرسه حجتیه ساکن شد و از محضر آیت الله داماد، اردکانی یزدی، امام خمینی (ره)، آیت الله بروجردی، آیت الله حجت، آیت الله سیدمحمدتقی خوانساری و ... کسب فیض نمود.
در سال 1327 در امتحانات متفرقع دبیرستان شرکت کرد و بعد از اخذ مدرک دیپلم ادبی به دانشگاه الهیات و معارف راه یافت. او که زبان فرانسه را در دبیرستان فرا گرفته بود، به علت علاقه به زبان انگلیسی، کتاب « ریدر » را خواند و برای تکمیل آن در تهران یک دوره کلاس فشرده رفت. سال سوم دانشگاه در تهران ساکن شد اما در سال 1330 به قم بازگشت و در مدرسه ای به عنوان معلم زبان انگلیسی مشغول به کار شد. در همین سال مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه دریافت کرد. سپس درمحضر علامه طباطبایی اسفار و فلسفه را فرا گرفت.

amirkia.kiyani بازدید : 40 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

1386 زندگینامه استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری

 

 

۱-ولادت شهید مطهری : استاد شهید آیت الله مطهری در 13 بهمن 1298 هجری شمسی در فریمان واقع در 75 کیلومتری شهر مقدس مشهد در یک خانواده اصیل روحانی چشم به جهان می گشاید. پس از طی دوران طفولیت به مکتبخانه رفته و به فراگیری دروس ابتدایی می پردازد.

 

 

۲ - ورود به حوزه علمیه : در سن دوازده سالگی به حوزه علمیه مشهد عزیمت نموده و به تحصیل مقدمات علوم اسلامی اشتغال می ورزد. در سال 1316 علیرغم مبارزه شدید رضاخان با روحانیت و علیرغم مخالفت دوستان و نزدیکان، برای تکمیل تحصیلات خود عازم حوزه علمیه قم می شود در حالی که به تازگی موسس گرانقدر آن آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی دیده از جهان فروبسته و ریاست حوزه را سه تن از مدرسان بزرگ آن آیات عظام سید محمد حجت، سید صدرالدین صدر و سید محمد تقی خوانساری به عهد گرفته اند.

 

amirkia.kiyani بازدید : 32 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)


طالقانی، سید محمود 
نام های دیگر: آیة الله طالقانی،
موطن: طالقان
نام پدر : سید ابوالحسن
تاریخ وفات: 1358شمسی


 
زندگینامه ها:

متوفای 19/6/1358 ش .
ابوذر امام
علی محمدی
تولد

در زمستان سال 1329 ق . صدای نوزادی در فضای خانه ساده آیة الله سید ابوالحسن طالقانی پیچید که نامش را ((محمود)) گذاشتند و پدرش پشت جلد قرآن نوشت :
((سید محمود روز شنبه ، چهارم ربیع الاول 1329 ق . به دنیا آمد))
تو گویی همین نوشتار کوتاه بود که پیوندی ناگسستنی بین او و قرآن ایجاد کرد.
سید محمود دوران کودکی را تا ده سالگی در روستای ((گلیرد)) طالقان سپری نمود و همانجا خواندن ، نوشتن و مقدمات علوم اسلامی را فراگرفت و در مکتب پدر - که عالمی سیاستمدار بود - مبارزه با استبداد در ذهن او نقش بست .
او سپس همراه خانواده به تهران رفت که همزمان بود با دوران دیکتاتوری رضاخان و مبارزه روحانیون علیه وی و این نقشی بسزا در شکل گیری فکر سیاسی اش داشت و از همان هنگام او را وارد میدان مبارزه با ستم کرد.

amirkia.kiyani بازدید : 31 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

بِسْمِ ‏الله الرََّّحْمنِ الرََّّحیمِ

من‏ المؤمنین‏ رجال‏ صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی‏ نحبه و منهم من ینتظر و مابدلوا تبدیلا.

«قرآن کریم- الاحزاب آیه۲۳»

سخن گفتن از شهیدی با ابعاد گوناگون، ‌از اسوه‏ای که جمع اضداد بود، از آهن و اشک، ‌از شیر بیشة نبرد و عارف شب‏های قیرگون، از پدر یتیمان و دشمن

سرسخت کافران بسیار سخت بلکه محال است.

 

 

سخن گفتن از شهید دکتر مصطفی چمران، این مرد عمل و نه مرد سخن، این نمونه کامل هجرت، جهاد و شهادت، این شاگرد مکتب علی(ع)، این مالک‏اشتر جنوب لبنان و حمزة کربلای خوزستان سخت و دشوار است. چرا که حتی نمی‏توان یکی از ابعاد وجودی او را آنگونه که هست، توصیف کرد و نبایست انتظار داشت که بتوانیم تصویر کاملی در این مختصر از او ترسیم نمایئم، که مردان و رهروان راه علی(ع) و حسین(ع) را با این کلمات مادی و معیارهای خاکی نمی‏شود توصیف نمود و سنجید.

amirkia.kiyani بازدید : 34 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

زندگینامه شهید باهنر

حجت الاسلام دکتر محمد جواد باهنر در سال 1312 در یک خانواده پیشه ور ساده در شهر کرمان به دنیا آمد و خواندن و نوشتن و قرائت قرآن را در مکتب آموخت و سپس به تحصیل علوم دینی در مدرسه معصومیه آن شهر پرداخت .

همزمان تحصیلات ابتدایی و متوسطه را نیز ادامه داد و پس از اخذ دیپلم در سال 1332 به قم رفت و سطوح عالی علوم اسلامی را در حوزه عامیه قم طی کرد . وی فقه را در محضر مرحوم آیت الله بروجردی ، فقه و اصول را در محضر امام خمینی ( ره ) و تفسیر و فلسفه را نزد علامه طباطبایی فراگرفت .

شهید باهنر سپس به تحصیلات دانشگاهی رو آورد و حدود سال 1337 موفق به اخذ لیسانس در رشته الهیات و بعد از آن موفق به اخذ فوق لیسانس در رشته علوم تربیتی و سپس دکترای الهیات از دانشگاه تهران شد .

شهید باهنر ضمن تدریس و ایراد خطابه و برناه ریزی دینی به تألیف کتب درسی اشتغال ورزید و حدود سی کتاب و جزوه تعلیمات دینی را برای تدریس از دوره ابتدایی تا دانشسرا تألیف کرد . وی همزمان فعالیتهای اجتماعی خود را نیز ادامه داد و در تأسیس « دفتر نشر فرهنگ اسلامی » کانون توحید و « مدرسه رفاه » نقش مؤثری داشت .

شهید باهنر در سال 1341 همکاری خود را با نهضت اسلامی و سیاسی روحانیت به رهبری امام خمینی ( ره ) اغاز کرد و در اسفند ماه 1342 پس از ایراد سخنرانی هایی در مساجد هدایت ، الجواد ، و حسینیه ارشاد به مناسبت سالگرد حادثه فیضیه دستگیر شد و پس از آن متناوبا شش بار به زندانهای کوتاه مدت محکوم شد و از سال 1350 ممنوع المنبر گردید و بالاجبار در جلساتی که به عنوان کلاس درس بر پا می شد سخنرانی و به بیان نقطه نظرات اسلامی و انقلابی خود می پرداخت .

وی در سال 1357 به فرمان امام ( ره ) و به همراه چند تن از یاران مأمور تنظیم اعتصابات شد و در همان سال نیز با فرمان امام ( ره ) به عضویت شورای انقلاب در آمد .

دیگر مسؤلیتهای شهید باهنر پس از پیروزی انقلاب اسلامی عبارتند از : مسؤلیت نهضت سواد آموزی ، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان ، نماینده شورای انقلاب اسلامی در وزارت آموزش و پرورش ، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی .

شهید باهنر که به سرنوشت آموزش کشور و آینده نونهالان انقلاب اسلامی بی اندازه توجه داشت و مدام به فکر بهبود و پیشرفت آن بود سرانجام در کابینه مهمد علی رجایی به سمت وزیر آموزش و پرورش منصوب شد . پس از فاجعه شوم بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت دکتر بهشتی ، شهید باهنر به عنوان دبیر کل حزب جمهوری اسلامی انتخاب شد و به دنبال انتخاب شهید رجایی به سمت ریاست جمهوری به عنوان نخست وزیر جمهوری اسلامی به مجلس معرفی شد که با رای قاطع مجلس به تشکیل کابینه خود پرداخت .

این شهید فرزانه و سراسر اخلاق و اخلاص و تواضع که خود را وقف خدمت به مردم ستمدیده کرده بود سرانجام پس از سالها مبارزه و تلاش به همراه یار و یاور دیرینه اش شهید رجایی رئیس جمهور اسلامی ایران در هشتم شهریور 1360 در انفجار ساختمان نخست وزیری که به دست منافقینکوردل صورت گرفت به مقام منیع شهادت دست یافت .

amirkia.kiyani بازدید : 30 پنجشنبه 16 آبان 1392 نظرات (0)

تا پایانش بخون

اگر پارسى رو پاس بدارى ، از فرهنگت پاسدارى كردى
نگو سلام ، بگو درود ( يا درود خداوند بر شما باد )
نگو خداحافظ ، بگو بدرود
از همين الان تلاش كن تا پارس باشى 
نگو حمله ، نگو اتك ( كه بيانديشيم خارجكى هستى !!!) ، بگو يورش
نگو شروع ، بگو آغاز
نگو كوروش كبير چون جسدش رو تو گور هم ميلرزونى ؛ بگو كوروش بزرگ ...
نگو سعى ، بگو تلاش 
نگو سؤال و جواب ، بگو پرسش و پاسخ
نگو آخر ، بگو پايان
در پايان تلاش كن پارسى رو پاس بدارى و نام فرزندات رو پارسى بزارى . مگه كوروش و داريوش چشون بود كه سعيد و حامد و... بايد جاشون رو بگيرن ؟ مگه ما خودمون فلجيم ؟ تا چيزى هم بگيم ميگن : يارو شيطان پرسته ، توفيق ميخواد اسمت عربى باشه ، يارو اينجوريه و... . من مسلمونم ولى اسلام نبايد فرهنگ ، تاريخ و رژيم يك كشور متمدن رو تغيير بده !
بسم الله نه ، به نام خدا !!!
اللهم صل على محمد و آل محمد نه ، پرورگارا ( پروردگار ما ) درود فرست بر محمد و خاندانش ( اگر خواستى بگو خاندان پاكش )
ناپلئون بناپارت : اگر نیمی از لشگریانم ایرانی بودند تمام دنیا را فتح میکردم.
آدولف هیتلر : اگر مهندسان اسلحه ساز من ایرانی بودند صد سال قبل از تولدم نازی دارای بمب اتمی میشد.
اسکندر : اگر روزی دیدی که فردی بخاطر کشورش حاضر شده تمام فرزندانش را قربانی کند، بدان که آن مرد اهل امپراطوری پارس است.
كوروش بزرگ : ايرانى‌هيچگاه زانو نميزند ، حتى اگر آسمان از قامتش كوتاهتر باشد !
*****افتخارم این است که ایرانی ام*****
*************************************************************************
دم ابليس گرم كه حاضر نشد ريا كنه و بر آدم سجده كنه ...

من ایرانی نیستم چون موقعه ای که بچه بودم تو گوشم عربی خوندند
♕ ♕ ♕
من ایرانی نیستم چون عربها پ ندارند به پارسها میگن فارس و ما هم همینو میگیم
♕ ♕ ♕
من ایرانی نیستم چون به جای درود میگم سلام و به جای بدرود میگم خداحافظ
♕ ♕ ♕
من ایرانی نیستم چون هنوز نمیدونم کورش کیه و چه کرد اما خوب میدونم این عربها کی هستند
♕ ♕ ♕
من ایرانی نیستم چون به جای اینکه به کورش بگم کورش بزرگ میگم کورش کبیر
♕ ♕ ♕
من ایرانی نیستم چون نمیدونم روز کورش بزرگ کی هست ( 7 آبان ) و این روز فقط درتقویم ایران نیست
♕ ♕ ♕
اینها میخواهند اصل و نصب ما ایرانیها رو بامشتی عرب کثیف مقایسه کنند و حتی به ذلت بکشند پس غیرتت کجا رفته ایرانی؟
اگه به ایرانی بودنت اهمیت میدی اینو توی وبلاگت کپی کن
♕ ♕ ♕

ایرانی غیرتت کجاست

ஜ۩۞۩ஜ
๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑
*عربها به ما آموختن به جای خوراک بگوییم
غذاکه خودشان به پیشاب شتر میگویند.
*عربها به ما آموختن دربرابر شمارش خودمان
بجای تن ازنفرکه برای حیوانات استفاده میکنند بکارببریم.
*عربها به ما آموختن که بجای واق سگ بگوییم
پارس که نام سرزمین اولیه مان است.
*عربها به ما آموختن که بگوییم شاهنامه پايانش
خوش است چون پايان شاهنامه ایرانیان از اعراب
شکست خوردند.
ایا وقت آن نرسیده که باانقلاب فرهنگی دربرابر
این چیزها ایستادگی کنیم.
۞۩ஜ═════ஜ۩۩ஜ═════ஜ۩۞
اگر ایرانی هستی اینرو تو پروفایلت کپی کن.
۞۩ஜ═════ஜ۩۩ஜ═════ஜ۩۞

۞۩ஜ══════════ஜ۩۩ஜ══════════ஜ۩۞۞۩ஜ══════════ஜ۩۩ஜ══════════ஜ۩۞
من ایرانی نیستم چون موقعه ای که بچه بودم تو گوشم عربی خوندند
♕ ♕ ♕
من ایرانی نیستم چون عربها پ ندارند به پارسها میگن فارس و ما هم همینو میگیم
♕ ♕ ♕
من ایرانی نیستم چون به جای درود میگم سلام و به جای بدرود میگم خداحافظ
♕ ♕ ♕
من ایرانی نیستم چون هنوز نمیدونم کورش کیه و چه کرد اما خوب میدونم این عربها کی هستند
♕ ♕ ♕
من ایرانی نیستم چون به جای اینکه به کورش بگم کورش بزرگ میگم کورش کبیر
♕ ♕ ♕
من ایرانی نیستم چون نمیدونم روز کورش بزرگ کی هست ( 7 آبان ) و این روز فقط درتقویم ایران نیست
♕ ♕ ♕
اینها میخواهند اصل و نصب ما ایرانیها رو بامشتی عرب کثیف مقایسه کنند و حتی به ذلت بکشند پس غیرتت کجا رفته ایرانی؟
اگه به ایرانی بودنت اهمیت میدی اینو توی پروفایلت کپی کن
♕ ♕ ♕
۞۩ஜ══════════ஜ۩۩ஜ══════════ஜ۩۞۞۩

amirkia.kiyani بازدید : 43 پنجشنبه 16 آبان 1392 نظرات (0)

نقاشی در ایران باستان

نقاشی در ایران باستان,نقاشى

نقاشی در ایران باستان
نقاشى (Torfan) که در صحراى گال استان ترکستان در چین بدست آمد، مربوط است بسال ۸۴۰ تا ۸۶۰ بعد از میلاد.این نقاشى هاى دیوارنما مناظر و تصاویر ایرانى را نمایش میدهند.

همچنین تصاویر شاخه هاى درختى در این نقاشى ها وجود دارند. باستانى ترین نقاشى هاى دوران اسلامى، که بسیار کمیاب است، در نیمه نخست قرن سیزدهم به وجود آمده بودند.

مینیاتورهاى ایرانى (طرح هاى خوب و کوچک) بعد از سقوط بغداد در سال ۱۲۸۵ میلادى بوجود آمدند. از آغاز قرن چهاردهم کتابهاى خطى بوسیله نقاشى از صحنه هاى جنگ و شکار تزئین شدند.
چین از قرن هفتم به بعد به عنوان یک مرکز هنرى، مهمترین انگیزه براى هنر نقاشى در ایران بود. از آن به بعد یک رابطه بین نقاشان بودائى چینى و نقاشان ایرانى بوجود آمده است.
از لحاظ تاریخى، مهمترین تکامل در هنر ایرانى، تقبل طرحهاى چینى بوده است که با رنگ آمیزى که ادراک ویژه هنرمندان ایرانى است مخلوط شده بود. زیبایى و مهارت خارق العاده نقاشان ایرانى واقعاً خارج از توصیف است. در قرن اول اسلامى، هنرمندان ایرانى زینت دادن به کتابها را شروع کردند.

amirkia.kiyani بازدید : 33 پنجشنبه 16 آبان 1392 نظرات (0)

بیوگرافی هومن برق نورد بازیگر نقش فیروز در سریال دودکش

بیوگرافی هومن برق نورد,هومن برق نورد

 هومن برق‌نورد (زادهٔ ۵ دی ۱۳۴۸)بازیگر ایرانی تئاتر، سینما و تلویزیون است.
هومن برق نورد از جمله افرادی است که رؤیای بازیگریاش خیلی زود به حقیقت تبدیل شد. برق نورد در ابتدای سالهای جوانی اش با تئاتر و بازیگری آشنا شد و خیلی زود به جمع بازیگران تئاتر پیوست. او با تلاش مداومش حدود بیست سال صحنه های تئاتر کشور را در نوردید تا آنکه با مجموعه «بیداری» به کارگردانی بهرام عظیمپور راهی تلویزیون شد.

amirkia.kiyani بازدید : 28 پنجشنبه 16 آبان 1392 نظرات (0)

بیوگرافی عباس غزالی بازیگر نقش فرزاد در سریال مادرانه 

بیوگرافی عباس غزالی,تصاویر  عباس غزالی

 عباس غزالی ، هنرمند ایرانی میباشد که در عرصه سینما،تئاتر،تلویزیون حضور خوب و خیره کننده ای داشته اند، وی متولد سال ۱۳۶۳ می باشد و دارای دیپلم ادبیات و علوم انسانی است، از بازیگران مورد علاقه ی او میتوان به حامد بهداد و پرویز پرستویی اشاره کرد.

amirkia.kiyani بازدید : 55 پنجشنبه 16 آبان 1392 نظرات (0)

بیوگرافی سلمان خان + تصاویر سلمان خان

بیوگرافی سلمان خان

نام : سلمان خان
متولد : 27 دسامبر 1965 در بمبئی
لقب : سالو
نام پدر : سلیم خان ؛ اهل پیشاور پاکستان و نویسنده فیلمهای موفقی چون " شعله "
برادران : برادر بزرگتر آرباز خان ( همسرش مالایکا آرورا ) – برادر کوچکتر سهیل خان ( همسرش
سیما ساچدیو )
خواهر تنی : الویرا ( همسرش آتول آگنی هوتری )
خواهر ناتنی : آرپیتا
مادرتنی : سلما خان ( فوت کرده )
مادر ناتنی : هلن خان
قد : 175 سانتی متر
رنگ چشم : قهوه ای روشن
رنگ مو : مشکی
دین : مسلمان سنی

amirkia.kiyani بازدید : 31 پنجشنبه 16 آبان 1392 نظرات (0)

 

وصیت نامه ی کوروش بزرگ

اینک که من از دنیا می روم، بیست و پنج کشور جزو امپراتوری ایران است و در تمامی این کشورها پول ایران رواج دارد و ایرانیان درآن کشورها دارای احترام هستند و مردم آن کشورها نیز در ایران دارای احترامند . 
جانشین من خشایارشا باید مثل من در حفظ این کشورها کوشا باشد و راه نگهداری این کشورها این است که در امور داخلی آن ها مداخله نکند و مذهب و شعائر آنان را محترم شمرد .
amirkia.kiyani بازدید : 40 پنجشنبه 16 آبان 1392 نظرات (0)

روز دوم محرم - سال 61 هجرى قمرى
ورود امام حسين عليه السلام به سرزمين كربلا.امام حسين عليه السلام پس از آن كه با دعوت مردم كوفه و نامه هاى فراوان و پى در پى آنان روبرو شد، تصميم به هجرت از مكه به سوى كوفه گرفت .

amirkia.kiyani بازدید : 33 پنجشنبه 16 آبان 1392 نظرات (0)

درباره امام حسین (ع) و واقعه ی کربلا

درباره امام حسین(ع),شهادت امام حسین (ع),قیام امام حسین (ع)

درباره امام حسین (ع)

خلاصه ای از زندگانی امام حسین علیه السلام
ولادت
در روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت (1) دومين فرزند برومند حضرت على وفاطمه , كه درود خدا بر ايشان باد, در خانه وحى و ولايت چشم به جهان گشود. چون خبر ولادتش به پيامبر گرامى اسلام (ص ) رسيد, به خانه حضرت على (ع ) و فاطمه (س ) آمد و اسما (2) را فرمود تا كودك را بياورد.اسما او را در پارچه اى سپيد پيچيد و خدمت رسول اكرم (ص ) برد, آن گرامى به گوش راست او اذان و به گوش چپ او اقامه گفت.(3)


به روزهاى اول يا هفتمين روز ولادت با سعادتش , امين وحى الهى , جبرئيل  فرود آمد و گفت : سلام خداوند بر تو باد اى رسول خدا, اين نوزاد را به نام پسر كوچك هارون (شبير) (4) كه به عربى (حسين ) خوانده مي شود نام بگذار.(5)چون على براى تو به سان هارون براى موسى بن عمران است , جز آن كه تو خاتم پيغمبران هستى .و به اين ترتيب نام پرعظمت حسين از جانب پروردگار, براى دومين فرزند فاطمه (س ) انتخاب شد.


به روز هفتم ولادتش , فاطمه زهرا كه سلام خداوند بر او باد, گوسفندى را براى فرزندش به عنوان عقيقه (6) كشت, و سر آن حضرت را تراشيد و هم وزن موى سر او نقره صدقه داد. (7)

 

حمایت از گالری برتر ایرانیان


لگوی وبلاگ



اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کدام کمپانی خارجی محصولات بهتری را تولید میکند؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 572
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 39
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 228
  • بازدید ماه : 720
  • بازدید سال : 5,775
  • بازدید کلی : 37,900