loading...
گالری برتر
کپی مطالب
کپی مطالب این سایت به دلیل نا رضایتی مدیر و نویسندگان از نظر شرعی حرام می باشد. اما در صورت برداشت و کپی مطالب با ذکر منبع یعنی(galerybartar.rozblog.com گالری برتر ایرانیان) کاملا حلال بوده و تمامی مسئولین راضی هستند
amirkia.kiyani بازدید : 39 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

کمردرد, عصب سیاتیک, علایم سیاتیک, تنگی ستون فقرات

اگر ناگهان دچار کمردردی شده اید که همراه با آن درد به باسن و پشت ران و ساق شما هم انتشار پیدا میکند به احتمال زیاد دچار وضعیتی شده اید که به آن سیاتیک Sciatica میگویند. سیاتیک به درد های تیر کشنده ای میگویند که از پشت باسن شروع شده و به پشت ران و ساق و گاهی کف پا تیر میکشد.

سیاتیک چیست؟
سیاتیک به کمر دردی می گویند که توسط عصب سیاتیک ایجاد شده باشد. در منطقه ‌ای در بخش تحتانی کمر رشته‌ های عصبی انتهای نخاعی کنار هم قرار گرفته و عصب سیاتیک را تشکیل می ‌دهند. در نتیجه آسیب یا فشار بر روی عصب سیاتیک در پایین کمردردی حس می شود که تا باسن، ران و پاها گسترش می یابد. تا 90٪ از افراد بدون جراحی بهبود می یابند.

amirkia.kiyani بازدید : 28 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

كودك سالم ,نقاط ضعف كودك ,كمبود اعتماد به نفس درکودک

- متناسب با سن خود حرف می‌زند و اصلا از لحاظ شاخص‌های تكاملی مشكلی نداشته و ندارد.
- در هر سنی خود را به اندازه مطرح می‌كند. انتظار دارد دیگران به او توجه كنند، ولی هرگز اجازه نیافته توقع داشته باشد همه فقط به او نگاه كنند.
- می‌تواند به مدت متناسب با سن دور از پدر و مادر به سر برده و از بازی و تعامل با سایر اطفال و بزرگترها لذت ببرد.
- به فكر دیگران (از جمله پدر و مادر) است، ولی نه در حدی كه خود را فدای دیگران كند. شراكت را بر انزوا ترجیح می‌دهد.
- از موفقیت در درس،‌ ورزش، موسیقی و... لذت می‌برد، ولی نه آنكه فكر كند تمام هدف وی شاگرد اول شدن است و اگر نشد دنیا به پایان رسیده است. از شكست عبرت می‌گیرد و به یك موجود افسرده و سرخورده تبدیل نمی‌شود.
- فرق رقابت را با احساسات درك می‌كند. وقتی به حوالی بلوغ برسد گروه هم سن و سال را بر دایره خانواده ترجیح می‌دهد، جوك می‌گوید، تیم ملی و قهرمانان معروف ورزشی را می‌شناسد، از سیاست، دین و پیشرفت‌های علمی دنیا باخبر است و خود را با علم جدید وفق می‌دهد، به سر و وضع ظاهر خود به اندازه معقول می‌رسد و از مدهای جدید و هنرپیشگان كشور خود بی‌خبر نیست.
- در اواسط تا اواخر نوجوانی، شغل احتمالی آینده خود را برگزیده است.
والدین برای داشتن كودكی سالم به چه نكاتی باید توجه داشته باشند؟

amirkia.kiyani بازدید : 31 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

پوکی استخوان یا استئوپروز Osteoporosis به معنی کم شدن تراکم استخوان است که بدنبال آن قدرت استخوان کم شده و شکننده میشود و شکننده شدن استخوان موجب میشود احتمال بروز شکستگی در آن بیشتر شود. پوکی استخوان معمولاٌ بتدریج پیشرفت میکند و هیچ علامتی از خود بروز نمیدهد تا وقتی که شکستگی بوجود میاید.

پوکی استخوان میتواند در هر استخوانی از بدن ایجاد شود ولی معمولا در ستون مهره، لگن، مچ دست و دنده ها بیشتر دیده میشود.

برای فهم بهتر پوکی استخوان ابتدا باید بدانیم جنس استخوان از چیست.

بافت استخوان از دو قسمت تشکیل شده
  • یک داربست سه بعدی شبکه مانند از جنس پروتئین که به آن ماتریکس میگویند
  • رسوب کلسیم بر روی این داربست پروتئینی در قالب مولکول های هیدروکسی آپاتیت
     258 2
      پوکی استخوان     بافت استخوانی سالم

 

استخوان یک بافت زنده است. استخوان رگ خونی و سلول زنده دارد. همین زنده بودن است که به آن امکان میدهد رشد کند و خود را ترمیم کند. در طول عمر، بافت استخوانی بدن مرتبا به توسط سلول های خورنده ای که در آن است (به اسم استئوکلاست) جذب شده و در همان حال استخوان جدید به توسط سلول های استئوبلاست بر روی آن جایگزین میشود. به این ترتیب بافت همه استخوان های بدن مرتبا در حال نو شدن است.

در سنین بچگی و جوانی ساخته شدن بیش از جذب شدن است ولی در سنین بالا بیش از اینکه استخوان ساخته شود جذب میشود ولی حتی در شدیدترین حالات پوکی استخوان، بدن از ساخت استخوان جدید دست نمیکشد و فقط مقدار آن کم میگردد. بیشترین مقدار تراکم استخوان در حدود سن بیست سالگی است.

 

هورمون های بدن بر روی پدیده جذب و تولید مداوم استخوان تاثیر دارند. مهمترین هورمون های تاثیرگذار در این روند، هورمون زنانه استروژن و هورمون مردانه تستوسترون و هورمون پاراتیروئید است. در این بین استروژن بیشترین تاثیر را دارد. زمینه های ژنتیکی و تفاوت های فردی هم در جذب و تولید استخوان و در نتیجه نهایی آن یعنی قدرت و تراکم استخوان تاثیرگذار است.

اکثر استخوان های بدن از یک بدنه اصلی تشکیل شده اند که مانند اسفنج مشبک و متخلخل است و به آن استخوان اسفنجی میگویند و روی آن را لایه ای از استخوان سفت و سخت و بدون سوراخ و بدون تخلخل فرا گرفته است که به آن استخوان کورتیکال میگویند. در قسمت کورتیکال، استخوان بصورت لایه لایه و بسیار متراکم است. در بعضی استخوان های بدن قسمت اسفنجی بیشتر است و در بعضی دیگر قسمت کورتیکال. ساختار سه بعدی و مشبک استخوان به این علت ایجاد شده که استخوان در عین محکم بودن سبک هم باشد.

در پوکی استخوان یا استئوپروز تخلخل استخوان اسفنجی بیشتر میشود بطوریکه حفرات داخل آن بزرگتر شده و فاصله بین میله های داربست بیشتر شده و میله های داربست نازکتر میشوند. همچنین قسمت کورتیکال روی استخوان نازک تر میشود.



amirkia.kiyani بازدید : 30 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
جام جم: چنانچه احساس می‌کنید که دچار ضعف بنیه شده‌اید و دائم در بدنتان احساس درد دارید به احتمال زیاد زمان آن فرارسیده که با یک آزمایش، سطح کلسیم را در بدنتان چک کنید چرا که ممکن است دچار کمبود کلسیم شده باشید.

می‌دانید چرا به آن می‌گویند مرگ خاموش؟ چون نه دردی دارد و نه هشداری، خودش را تا روزی که ریشه‌دار و بحرانی شود و آن وقت می‌شود دردهای شبانه‌روزی، می‌شود استخوان‌های ترد و دردناک و شکننده، می‌شود پاهای پرانتزی و ناتوان از راه رفتن، می‌شود کوتاهی قد و خمیدگی نشان نمی‌دهد. شما هم از پوکی استخوان می‌ترسید؟ نگران نباشید، ما می‌توانیم با رفتارهای تغذیه‌ای درست راهش را سد کنیم یا اگر آمده است دست‌کم کنترلش سازیم.

تا دشمنتان را بخوبی نشناسید نمی‌توانید با او مبارزه کنید، بنابراین اگر می‌خواهید علیه پوکی استخوان کاری انجام دهید باید اول درباره‌اش اطلاعات کسب کنید! پوکی‌استخوان با نام علمی آن استئوپروز، ‌بیماری شایع میان زنان است که در تعریفی ساده می‌توان آن را کم شدن تراکم استخوان‌ها تعریف کرد. این کم شدن تراکم استخوان‌ها گاهی در حدی است که استخوان‌ها در دوره سنی (معمولا سالمندی) با کمترین ضربه‌ای شکسته می‌شوند.

این بیماری در سالمندان شایع‌تر است، اما تنها علت آن سالمندی نیست. ژن‌ها، یائسگی، رژیم تغذیه یا نامناسب کم‌تحرکی در زندگی مدرن، تماس کم با نور خورشید و حتی مصرف برخی دارو‌ها هم می‌توانند سبب‌ساز پوکی‌استخوان شوند. ‌ اما پزشکان می‌گویند دلیل اینکه چنین بیماری در زنان ایرانی شیوع قابل توجهی دارد، اولا در وهله اول عادت نداشتن به تحرک و ورزش و در وهله دوم بی‌توجهی آن‌ها به رژیم‌های غذایی پرکلسیم است و به عبارتی دیگر بیشتر زنان ایرانی با الگوی صحیح زندگی که می‌تواند سلامت آن‌ها را تامین کند، بیگانه‌اند. همین مشکل سبب شده است سن ابتلا به این بیماری نیز کاهشی چشمگیر داشته باشد و حالا پزشکان مراجعان جوانی دارند که فرآیند پوک شدن استخوان‌ها در آن‌ها آغاز شده است.

مکمل بله؟ مکمل نه؟

اگر یادتان باشد پیش‌تر در همین صفحه برایتان شرح داده بودیم که مکمل‌ها را نباید بی‌حد و حساب خورد و زیاده‌روی در مصرف آن‌ها نیز می‌تواند دردسرساز باشد و عوارض خطرناکی در پی داشته باشد. از طرفی خوردن مکمل‌های کلسیم در شرایطی که بدن واقعا کمبود کلسیم داشته باشد، می‌تواند مشکل کمبود کلسیم‌ را رفع کند و مانع از پوکی‌استخوان‌ در آینده شود. اما از کجا می‌شود فهمید چه وقت نیاز به استفاده از مکمل‌های کلسیم است؟

براساس گزارشی از سایت مروج سلامتی «هلث آپ»، ‌ چنانچه احساس می‌کنید که دچار ضعف بنیه شده‌اید و دائم در بدنتان احساس درد دارید به احتمال زیاد زمان آن فرارسیده که با یک آزمایش، سطح کلسیم را در بدنتان چک کنید چرا که ممکن است دچار کمبود کلسیم شده باشید.

کلسیم یک ریزمغذی حیاتی در بدن است که به انقباض و انبساط عضلات کمک می‌کند.
همچنین رژیم غذایی غنی از کلسیم برای داشتن استخوان‌ها، دندان‌ها و بافت‌های نرم سالم ضروری است. برای جبران کمبود کلسیم و مشکلات مرتبط با آن، معمولا قرص‌های مکمل کلسیم تجویز می‌شود که البته مصرف این مکمل‌ها باید زیر نظر پزشک‌ متخصص باشد.

بهترین ریزمغذی‌ها برای تقویت استخوان‌ها

۲ ماده کلیدی برای کمک به رشد و تقویت استخوان‌ها، کلسیم و فسفر هستند.

علاوه بر این دو ماده معدنی مهم، مصرف سایر ویتامین‌ها، ریزمغذی‌ها، پروتئین‌ها و املاح معدنی نیز به مقدار کمتر و در حد متعادل برای حفظ سلامت و تقویت استخوان‌ها ضروری است. برای دستیابی به این هدف، داشتن برنامه غذایی مناسب در تمام گروه‌های سنی حیاتی است. توجه به این نکته بویژه در زنان پس از رسیدن به سن ۳۰ سالگی که تراکم استخوان‌ها بتدریج کاهش می‌یابد، بسیار حائز اهمیت است.

آیا پوکی با یائسگی نسبتی دارد؟

آمار‌ها نشان می‌دهد زنان در طول ۵ سال نخست یائسگی ۱۰ درصد از تراکم استخوانی خود را از دست می‌دهند و نکته هشداردهنده این است که این تحلیل استخوانی، بدون هیچ علامت ابتدایی رخ می‌دهد.

بیماری را درک کنید

شکستگی‌های استخوانی ناشی از این بیماری بسیار دردناک است و به کندی بهبود پیدا می‌کند و در برخی شرایط حاد‌تر، این شکستگی‌ها به ضعف دائمی استخوان‌ها و مفاصل منجر می‌شود. علاوه بر این، داروهایی که برای درمان پوکی استخوان استفاده می‌شوند اغلب با درد، واکنش‌های آلرژیک و مشکلات معده‌ای همراه هستند. از این‌رو تنها راه موثر برای پیشگیری، دنبال کردن یک الگوی زندگی پرتحرک، سالم و همچنین رعایت کردن یک رژیم غذایی مناسب است.

 

amirkia.kiyani بازدید : 39 جمعه 17 آبان 1392 نظرات (0)

تمریناتی برای کاهش صدمات بدنی در دوران پیری

ورزش مناسب برای سالمندان,ورزشهای مفید در دوران پیری,یوگا

تمریناتی برای کاهش صدمات بدنی در دوران پیری
با افزایش روز افزون متوسط سن افراد در جوامع مختلف، به خصوص آمریکا، سلامت این دسته از افراد بیش از پیش مهم می شود. متخصصان پیش بینی می کنند که تا سال ۲۰۳۰، ۲۰ درصد از آمریکایی ها بیش از ۶۵ سال سن خواهند داشت. همین موضوع سلامت این دسته از افراد را با اهمیت تر کرده است.
مشکلاتی از قبیل، درد مفاصل، ضعف استخوانی، کاهش حافظه و کاهش حجم عضلانی همه و همه از مواردی هستند که شما در سنین بالا با آنها درگیر خواهید شد.
داشتن اندامی متناسب، یکی از بهترین روش ها برای پیشگیری از بروز عوامل کهولت سن محسوب می شود. نتیجه یک تحقیق در تایوان نشان می دهد که حتی ۱۵ دقیقه تمرینات ساده ورزشی می تواند عمر شما را تا سه سال افزایش دهد. حال که این میزان کم فعالیت بدنی باعث افزایش عمر شما می شود، چرا آن را انجام ندهیم و زندگی بهتری نداشته باشیم؟

amirkia.kiyani بازدید : 29 پنجشنبه 16 آبان 1392 نظرات (0)

بهترین ویتامین ها برای بدنسازان

بدنسازي,بهترین ویتامین ها برای بدنسازان,تغذيه بدنسازان

بهترین ویتامین ها برای بدنسازان
ویتامین هایی که محلول در آب باشند (به استثنای ویتامین C) به طور کلی از ویتامین های B و B کمپلکس تشکیل شده اند که عبارتند از: یامین (B1)، ریبوفلاوین (B2)، نیاسین (B3)، پیریدوکسین (B6)، فولات، کوبالامین (B12)، بیوتین و اسید پانتوتنیک. ازآنجا که این ویتامین ها محلول در آب هستند و درنتیجه سخت وارد بافت های چربی می شوند، در بدن ذخیره نمی شوند و مقدار اضافی آن از بدن خارج می شود. این یعنی معمولاً مشکل مسمومیت پیش نمی آید و این ویتامین ها باید به طور پیوسته در رژیم غذایی بدنسازان وجود داشته باشد.

amirkia.kiyani بازدید : 27 پنجشنبه 16 آبان 1392 نظرات (0)

انارچه خواصی دارد


نکاتی برای خوردن انار, خواص درمانی انار

انار ترش طبع  سرد و خشک دارد و انار شیرین تا حدودی معتدل می باشد.

 

خواص اناردربهبود بیماری ها:

تحقیقات در مورد خواص انار نشان داده است که انار 3برابرچای سبز، آنتی‌اکسیدان دارد. نقش آنتی‌اکسیدان‌ها، حفاظت از بدن در برابر استرس‌ها، آلودگی‌های شیمیایی و میکروبی، بیماری قلبی و سرطان‌هاست.

حمایت از گالری برتر ایرانیان


لگوی وبلاگ



اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کدام کمپانی خارجی محصولات بهتری را تولید میکند؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 572
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 39
  • بازدید امروز : 100
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 296
  • بازدید ماه : 788
  • بازدید سال : 5,843
  • بازدید کلی : 37,968